Overzicht workshops

LEDEN WERVEN, maar vooral ook behouden

Iedere club heeft leden nodig. Nieuwe leden werven is belangrijk, maar het behoud en de betrokkenheid vergroten is wellicht nog belangrijker.

Essentiëel hierbij is de clubbeleving.

COMMUNICATIE: tips & tricks voor gebruik clubwebsite en Rotary-app

Handige tips & tricks voor clubcommunicatie; intern, maar vooral ook extern. Hoe zet je sociale media hiervoor in? En hoe gebruik je ons logo eigenlijk op de juiste manier?

Wat is er allemaal nieuw? En hoe werkt het ook alweer? Maar vooral: Hoe maak je er optimaal gebruik van!

MILIEU: het 7e focusgebied van Rotary Foundation

Inspirerende voorbeelden van activiteiten, met natuurlijk 'Het 100 jaar Voedselbos' maar ook EndPlasticSoup, Pricknick en vooral interactief ideeën uitwisselen.

• Welke duurzaamheidsacties staan in je jaarprogramma?
  • Hoe kunnen we je helpen?
  • Waarmee ga je aan de slag in jouw club?
  • Waarmee wil je aan de slag in jouw leef- en werkomgeving?

VOCATIONAL SERVICE: dan is het jaarprogramma snel ingevuld

Het unieke van Rotary is dat elk Rotary clublid een beroep (vocation) vertegenwoordigt dat is gebaseerd op de vier vaste Rotary regels als uitgangspunt voor moreel, ethisch  en zakelijk-verantwoord handelen.  Met vocational krijg je het jaar wel rond. Vocational is immers de kapstok van Rotary en drijfveer voor alle andere avenues en commissies, inclusief diversiteit, gelijkheid en inclusiviteit.
In deze interactieve workshop bespreken we diverse voorbeelden, we geven u tips en laten ook u graag aan het woord.

MENTAL HEALTH

Het geestelijk welzijn staat in onze tijd enorm onder druk. Van jong tot oud voelen mensen zich niet meer gelukkig. Daar zijn vele oorzaken voor. Wat betekent mental health eigenlijk? Kun je er wat aan doen? Kun je jezelf trainen en versterken? Met het jaarthema "CREATE HOPE in the WORLD" willen Rotarians bijdragen aan het versterken van de mental health in onze omgeving.

THE ROTARY FOUNDATION (TRF) - End Polio Now!

Wat doet/is The Rotary Foundation eigenlijk?
Wat zijn de 7 focusgebieden en waarom is het zo belangrijk hier een (financiële) bijdrage aan te leveren?

Met een verhaal van een club die gemiddeld meer dan € 150,00 bijdraagt aan The Rotary Foundation.

WORKSHOP Nieuwe leden - Rotary Leer Instituut

Ben je nieuw lid en wil je meer weten of Rotary? Of ben je al langere tijd lid en heb je behoefte aan verdieping?

Rotary Leer Instituut (RLI) heeft zoveel meer te bieden dan alleen de lokale clubs. RLI is niet alleen voor kandidaat-clubbestuurders, alle leden kunnen hier hun voordeel mee doen en zich laten inspireren. Van Rotary-lid naar Rotarian!

ROTARACT / INTERACT

Laat je inspireren door Rotaractors en Interactors. Hoe die elkaar en Rotaryclubs versterken. Wat zijn de mogelijkheden voor het oprichten van een Rotaract of Interactclub?

WORKSHOP - Secretaris & Penningmeester

Als Secretaris heb je een sleutelpositie binnen de club. Je zorgt er onder andere voor dat alles goed gearchiveerd wordt, dat uitnodigingen bij de juiste personen komen en dat je tijdig over de juiste informatie beschikt.

Hoe doe je dat allemaal en wat kan het programma LeAd (LedenAdministratie) daarbij allemaal bieden?

Als Penningmeester is het je taak om te zorgen dat je club financieel gezond blijft. Wat komt daarbij kijken en waar kun je terecht met je vragen?

INTERNATIONAL - Rotary Friendship Exchange

Rotaryclubs maken deel uit van een grote internationale organisatie. Maar wat heeft een individuele Rotarian daaraan en wat zijn de mogelijkheden?

Wat is de impact van bijvoorbeeld een Internationale Conventie of het Institute?

Uitwisselingen tussen Rotarians uit vele landen ter wereld via homestay kunnen geregeld via het District.

Kom luisteren hoe en wat!