Rotary Interact

INTERACT ALGEMENE INFORMATIE

LEID-VERBIND-DIEN

WAT IS INTERACT?

Interact is een onderdeel van Rotary voor scholieren van 12 tot en met 18 jaar die ernaar streven een zinvolle bijdrage aan de maatschappij te leveren, naast het leren besturen en samenwerken. Dit vooral vanuit vriendschap en binnen een schoolverband.

Door een Interactclub op te richten gaan scholieren en scholen samen aan de slag met het opzetten en ondersteunen van maatschappelijke projecten. Dit wordt mogelijk gemaakt door een sponsor Rotaryclub die het netwerk beschikbaar stelt, ondersteunt zowel financieel als met adviezen.

Een wereldwijd netwerk van bijna een half miljoen Interacters biedt veel kansen voor uitwisselingen en kennisdeling.

INTERACT IN D1610

In District 1610 zijn op dit moment vier Interactclubs actief met bij elkaar ongeveer 50 leden.

Er zijn drie clubs in oprichting. Het is de bedoeling om naast de clubbijeenkomsten een landelijke bijeenkomst te houden voor alle clubs.

WAT HEB JE NODIG VOOR OPRICHTEN INTERACTCLUB?

Een school die voor een docent tijd wil vrij roosteren voor begeleiding.

Een Rotaryclub die via enkele leden wil ondersteunen in leren besturen, netwerken en middelen beschikbaar wil stellen.

15 enthousiaste leerlingen die het vooral leuk vinden om samen iets te doen voor de maatschappij.

WAT BRENGT EEN INTERACTCLUB?

Interacters leren:

De directe omgeving te verbeteren

Leidinggevende eigenschappen te ontwikkelen

Een verschil te maken in de wereld

Nieuwe vrienden maken

Voor meer informatie: