Ingepakte verjaardagsdozen voor Stichting Jarige Job

Teamuitje met handen uit de mouwen bij St. Jarige Job

Op dinsdag 16 april 2024 bracht ‘Rotaryclub de Zwijndrechtse Waard’ een bezoek aan Stichting Jarige Job. Deze stichting is gevestigd in werelds erfgoed en Rotterdams icoon, de ‘Van Nelle Fabriek’. In Nederland zijn er kinderen die hun verjaardag niet kunnen vieren omdat er thuis geen geld voor is. Stichting Jarige Job helpt deze kinderen door het geven van een verjaardagsbox ter waarde van ongeveer € 35,-. Hierin zit alles voor een echte verjaardag, thuis én op school! Jaarlijks vieren meer dan 100.000 kinderen hun verjaardag met behulp van Jarige Job.

Ons teamuitje ving aan met een gezamenlijke maaltijd in een, mede dankzij de diverse sponsoren, gezellig ingerichte ruimte. Hierna werd een heldere uitleg gegeven over het ontstaan van deze sympathieke organisatie die naast een beperkt aantal mensen die in dienst zijn, draait op de inzet van 139 vrijwilligers. Na deze uitleg was het tijd om aan de slag te gaan. Op een grote band lagen diverse producten uitgestald, denk hierbij aan limonadesiroop, benodigdheden om een taart te bakken, slingers, iets lekkers om je verjaardag thuis te vieren maar ook om te trakteren op school. Lekkers voor zowel de klasgenoten als de leraren. Als laatste twee mooie cadeaus, aangepast op de leeftijd van het betreffende kind. Onze groep, 21 personen waaronder ook leden uit Rotaract en Interact, stonden achter deze band en deden de betreffende artikelen in een daarvoor bestemde doos waarna deze werd doorgeschoven naar de volgende. Achter aan de rij werden de dozen dicht geplakt, voorzien van een PostNL sticker en op een container gestapeld om de volgende dag op 326 adressen, verspreid over Nederland, bezorgd te worden. De pakketten zijn aan de buitenkant volledig anoniem om te voorkomen dat buitenstaanders zouden kunnen zien dat het betreffende gezin geen middelen heeft om de verjaardag van hun kinderen te kunnen vieren. Aanmelding geschiedt via de plaatselijke voedselbanken, de sociale dienst en kan ook door de ouders zelf gedaan worden. Dat laatste gebeurt uit schaamtegevoel aanmerkelijk minder. Wij hebben met elkaar een bijzonder leuke avond gehad, hard gewerkt en meegezongen op de door ons zelf aangeleverde muziek. Een echte aanrader, zeker ook gezien vanuit het oogpunt van fellowship!

Voor meer info:

Wat wij doen - Stichting Jarige Job