Nieuws over de Boekenmarkt

Boekenmarkt 2014

Rotary Deventer trakteert jonge mantelzorgers

Erg veel respect en bewondering hebben wij voor kinderen die al vanaf 6-jarige leeftijd klaarstaan om hun gezin te helpen vanwege hulpbehoeftige ouders. Met boodschappen doen, wassen , schoonmaken en ga zo maar door. Dit gaat soms zo ver dat er zelfs geen tijd is voor huiswerk. We kunnen het ons eigenlijk niet voorstellen. Ze hebben geen tijd om jong te zijn.

Ook raken deze kinderen vaak nog in een sociaal isolement. Door hun zorgtaken krijgen ze geen vriendjes of vriendinnetjes.

Rotary Deventer ondersteunt activiteiten waarbij deze jonge mantelzorgers elkaar ontmoeten en waar ze samen dingen doen. Hoe doet Rotary dat:

Op de BOEKENMARKT op 3 augustus bemannen wij een stand met prachtige 2e hands boeken.

Wij staan meteen in het begin aan de markt. (tegenover de parkeergarage onder de brug).

De opbrengst van deze dag wordt volledig gedoneerd aan dit doel.

Wij hopen en vertrouwen erop dat ook U deze kinderen wilt helpen. Kom naar onze stand en steun door een boek te kopen. Ook doneren zonder het kopen van een boek wordt erg gewaardeerd.

Dank voor uw ondersteuning.