Wandelen voor Water 2014

Dat smaakt naar meer!

Rotary Deventer heeft de smaak te pakken en wil in 2015 rondom Wereldwaterdag weer meedoen aan het project ‘Wandelen voor Water’. In maart 2014 hebben aan deze sponsoractie 3 scholen uit Deventer meegedaan met in totaal 150 leerlingen uit de groepen 7 en 8. De leerlingen lopen een parcours van 6 kilometer met een rugzak op waarin 6 liter water zit. Op die manier worden zij zich bewust van wat leeftijdgenoten in arme landen moeten doen om aan drinkwater te komen.

DSC03455

Zij laten zich voor deze prestatie sponsoren door familie, vrienden en andere bekenden. Het opgehaalde geld is bestemd voor een water- en sanitatieprogramma van Amref Flying Doctors in Kenia. Met deze campagne, waarin is samengewerkt met RC Deventer Noord, is in 2014 € 3.500 opgehaald.

DSC03424

Volgend jaar hopen we 10 scholen te interesseren voor de campagne met in totaal 500 leerlingen. De voorbereidingen daartoe zijn al gestart en zal onze Rotary Club presentaties en gastlessen op scholen organiseren. Daarnaast verleent zij ondersteunende diensten aan Amref Flying Doctors.