Tweetalig onderwijs in Suriname

Tweetalig rekenonderwijs

aan inheemse en marronkinderen in Suriname

RUTU4.jpg

Op initiatief van de RUTU Foundation en met financiële steun van o.a. de RC Deventer en Cordaid is tweetalig lesmateriaal ontwikkeld en als pilot toegepast in zes dorpen in het binnenland waar geen Nederlands wordt gesproken.
Het project bestaat uit de ontwikkeling en implementatie van een intercultureel meertalige rekenmethode en training voor leerkrachten op het gebied van intercultureel onderwijs.

Het project draagt tevens bij aan het vergroten van draagvlak voor intercultureel, meertalig onderwijs.

De rekenmethode is bewerkt tot een e-tool waarmee leerkrachten en ouders ook elders in de wereld het materiaal eenvoudig kunnen aanpassen aan de eigen taal en cultuur. Daarmee is de methode wereldwijd inzetbaar.

PA310128.JPG

DSCF2835.JPG

Om het verhaal compleet te maken: de Stichting Community Service van de RC Deventer heeft € 14.275 in het project geïnvesteerd en Cordaid - op ons verzoek - eveneens € 14.275.

Voor meer informatie over de activiteiten van Rotary Nederland in Suriname zie de website van de Rotary Interlandcommissie Nederland-Suriname.