Nieuwe constructie voor hospice

Maatschappelijk betrokken zijn. Een deel van je vrije tijd ter beschikking stellen aan de lokale gemeenschap. Rotary Club Epe zoekt altijd naar lokale projecten waarbij ze iets van zichzelf kunnen geven. Dat kan door een financiële bijdrage, inzet of een combinatie van beiden. Dat laatste was afgelopen zaterdag te zien toen enkele handige Eper Rotarians een overkapping maakten voor hospice Casa Vera in Epe. Ze waren, zoals de Rotary-slogan zegt ‘People of Action’.

Bart Hulsegge, Rob Aalbers, Hans van der Hoeve, Peter Verstoep en Lesley Kuyt staken de hele dag de handen uit de mouwen om een glazen overkapping aan het hospice te bevestigen. “Hier kunnen bezoekers en medewerkers van het hospice hun fiets droog stallen. Een fijn goed doel waar wij ons graag voor ingezet hebben”, aldus Hans van der Hoeve.

Hij vervolgt: “We hebben contact gezocht met EpeDoet! met de vraag of zij een aanvraag van een lokaal project hadden. Suzanne Tuinman, de coördinator van EpeDoet!, kwam onder andere met dit project.

Naast de montage, zorgde Rotary Club Epe er ook voor dat de overkapping aangeschaft kon worden. Herman Reurink, vrijwilliger bij hospice Casa Vera, kon de materialen van de overkapping mede door de financiële bijdrage van de Rotary aanschaffen. Hij vindt het prachtig dat de Rotary zich zo nadrukkelijk aan deze actie verbonden heeft.

Hospice Casa Vera in Epe is een ‘bijna-thuis-huis’ voor mensen die zich in de laatste fase van hun leven bevinden.  Diverse geschoolde vrijwilligers hebben hier (www.hospicecasavera.nl) liefdevolle aandacht voor de gasten en hun naasten.