Sjacco Gerritsen benoemd tot Paul Harris Fellow

Tijdens onze clubavond gisteravond is ons lid Sjacco Gerritsen benoemd tot Paul Harris Fellow. In aanwezigheid van veel leden en zijn partner Peter kreeg Sjacco het speldje uitgereikt.

Onze voorzitter Bart Hulsegge sprak de volgende woorden:

"In het weekend van 21 en 22 januari 2022 zou het Nieuwjaarsconcert, het matinee en You’ve got Talent zijn. Speciale evenementen, elk jaar weer. Voor ons, voor onze gasten en de goede doelen. We bereiken dit door de inzet van velen. Dit jaar hadden we tijdens het Nieuwjaarsconcert iemand in het zonnetje willen zetten. Corona was wederom spelbreker. Dat doen we daarom vanavond. Sjacco, zou jij naar voren willen komen?

Sjacco is een creatieve geest. Lid sind 2006. Je ziet je zelf niet als erg actief binnen de club. Maar de club ziet wel jouw creativiteit. Juist in het nieuwjaarsconcert en de entourage. Elk jaar verras je ons. Niet alleen ons, maar ook de vele bezoekers en gasten van het Nieuwjaarsconcert. Er zijn elk jaar heel veel enthousiaste reactie over jouw prestatie met je team en met Peter. Ver over de grens wordt ernaar uitgekeken om aanwezig te kunnen zijn in die mooie versierde kerk. Wat zou het Nieuwjaarsconcert zijn zonder jouw bijdrage! Als club zijn we dan ook zeer in onze nopjes met jouw aanwezigheid.

Versierde kerk tijdens het Nieuwjaarsconcert 2022

'Hoe loopt dan zo'n creatief proces?', was mijn vraag aan Peter. Dit is wat ik snel kon noteren: Enkele weken voor het concert loop je te mopperen, over de Rotary. Begrijpelijk als wij bedenken dat december in jouw branche de drukste maand van het jaar is. Kasteel Middachten dat je jaarlijks in kerstsfeer brengt, is een groot project en bijzonder veel werk. Vaak in een goed gesprek met Peter komt er dan toch een idee bij je naar boven. En dan moet de wereld wijken. Je gaat als een dolle aan de slag en weet precies wat je wilt. Het materiaal dat je gekozen hebt, is leidend in je creatie. Het heeft ook vaak de nodige voeten in de aarde, maar je zet door. Mochten jullie ooit bij Sjacco en Peter thuis komen. De vloer kraakt! Dat komt omdat Sjacco altijd wil dat de bloemen of bollen precies goed zijn. Het hele huis staat dan vol met bloemen. En ja, zo'n houten parketvloer en vocht is geen goede combinatie...

Als je dan de kerk in kunt en je creatie vorm geeft is het prettig te merken dat leden en wildvreemden komen kijken naar je ontwikkelingen. 'Jouw' Nieuwjaarsconcert loopt van start tot einde. Je verantwoordelijkheidsgevoel is groot. Na het concert is iedereen naar de afterparty. Jij bent nog aan het opruimen om ervoor te zorgen dat de kerk voor de zondagsdienst weer gereed is.

Deze goede berichten over jouw aanwezigheid, creativiteit, inzet en bijdrage in de club zijn ook in Zürich niet onopgemerkt gebleven. Het is mij dan ook een grote eer jou als Paul Harris Fellow te mogen benoemen. Sjacco, gefeliciteerd met deze benoeming en eer die je absoluut verdient."