Hulp aan COA-opvangcentrum in Hoofddorp

Persbericht Rotaryclub Haarlemmermeerlanden

Rotaryclub Haarlemmermeerlanden helpt COA-opvangcentrum in Hoofddorp

Rotaryclub Haarlemmermeerlanden stelt terrasstoelen en tafels beschikbaar voor de bewoners van het COA-opvangcentrum in Hoofddorp en heeft de speelruimte voor de kinderen vrolijk gemaakt met een prachtige muurschildering.

Afbeelding met buitenshuis, meubels, grond, boom

Automatisch gegenereerde beschrijving Afbeelding met muur, tekenfilm, overdekt, meubels

Automatisch gegenereerde beschrijving

In het voormalige Crowne Plaza Hotel in Hoofddorp worden de komende vijf jaar asielzoekers en statushouders opgevangen. De asielzoekers zijn daar gehuisvest in afwachting van een besluit op hun aanvraag voor een verblijfsvergunning in Nederland en statushouders wachten op de toewijzing van een woning in Haarlemmermeer.

Voorzitter Peter Bokhorst van Rotaryclub Haarlemmermeerlanden: “Rotary heeft onder andere als doel hulp en ondersteuning te bieden aan mensen die dat nodig hebben. Daarom is er door onze Rotary contact gezocht met de leiding van het opvangcentrum in Hoofddorp, met de vraag of onze Rotary wat kan betekenen voor deze groep bewoners. Er bleek dringend behoefte aan terrasstoelen zodat de bewoners bij mooi weer buiten kunnen zitten. Rotaryclub Haarlemmermeerlanden heeft deze wens in vervulling laten gaan door 24 terrasstoelen en 6 tafels te schenken.”

Een tweede wens was om de speelkamer voor de jongste kinderen op te vrolijken. Onze Rotaryclub heeft twee graffitikunstenaars, Tim Kulk en Ryan van Dijk, bereid gevonden om een vrolijke en kleurrijke muurschildering in de speelkamer te maken. Ook zijn er planten gedoneerd, waarmee de ruimte is omgetoverd van een ‘saaie’ naar een vrolijke plek voor de jongste bewoners om te kunnen spelen.

Voorzitter Bokhorst: “We zijn trots dat we een steentje hebben kunnen bijdragen aan een fijne leefomgeving en daarmee een humane opvang van asielzoekers en statushouders en hun kinderen.”

=========

Noot voor de redactie: voor meer informatie kunt u contact opnemen met Dick Winters, Rotarylid Haarlemmermeerlanden via winters@wxs.nl; tel 0653731543