Overhandiging Elkerliek Cheque

Rotary Helmond-Regio doneert 7.500 euro aan Elkerliek ziekenhuis

Helmond, 10 september 2012

Tijdens een drukbezochte bijeenkomst van Rotary Helmond-Regio op woensdagavond 5 september, heeft voorzitter Henk Hoeks een symbolische cheque van 7.500 euro overhandigd aan Francis Maas, afdelingsmanager neurologie van het Elkerliek ziekenhuis. Dit  bedrag is bestemd voor het welzijn en de revalidatie van patiënten die een beroerte (CVA) hebben gehad.

Het Elkerliek ziekenhuis is bezig met het realiseren van een compleet vernieuwde afdeling, de Brain Care Unit, waar onder andere de zorg voor patiënten met een herseninfarct of een hersenbloeding nog beter, sneller en intensiever verleend kan worden. “Tijd is bij dit ziektebeeld van het allergrootste belang”, vertelt Lex Smetsers, sectormanager van het Elkerliek waar deze unit onder valt. Hij gaf aan de ruim 30 aanwezige Rotarians een toelichting op de behandelmogelijkheden en het verbouwingsplan. “Wij zijn ontzettend blij en vereerd met deze donatie, die in het totale verbeterplan voor deze afdeling zeker een goede bestemming gaat krijgen.”

Rotary Helmond-Regio heeft deze donatie bijeengebracht met het Helmond Classic Car evenement van vorig jaar. “Wij vinden het belangrijk om nuttig te zijn in de maatschappij en om mensen te helpen. Daarom organiseren we verschillende evenementen, die ten goede komen aan de samenleving. Door intensieve inzet van onze leden is de Helmond Car Classic in 2011 een groot succes geworden, met deze donatie als resultaat” aldus Henk Hoeks van Rotary Helmond-Regio.

Behalve het Elkerliek ziekenhuis, heeft ook het internationale goede doel van de Rotary ‘Polio de wereld uit’, een mooi bedrag aan het Helmond Classic Car evenement te danken.