© 2024 Rotary in Nederland.

Drakenboot resultaat 2015

Resultaat drakenbootfestival Helmond 2015, vooruitblik op 2016

Op 3 november 2015 heeft in hotel West-Ende te Helmond, terugkijkend op de 1e editie, de Kick-Off van de 2e editie van het Drakenbootfestival Helmond plaatsgevonden.

Het Drakenbootfestival 2015 was een groot succes. Zo’n vijfentwintigduizend bezoekers genoten van het spektakel op en rond de Zuid-Willemsvaart. Dit getuige de vertoonde Aftermovie, die te vinden is op: www.drakenbootfestival.nl/helmond/

Met dank aan alle betrokkenen: vrijwilligers, sponsoren, deelnemers aan de race / de markt / het muziekfestival en het geweldige publiek, overhandigde de voorzitter van Rotaryclub Helmond-Regio Paul van der Looij de opbrengst in de vorm van checks uit aan de goede doelen: Jeugd in beweging brengen (JIBB) € 5.000, de kinderafdeling van het Elkerliek Ziekenhuis € 25.000 en de Stichting Leergeld € 5.000.

(Foto: Wim van den Broek)

v.l.n.r.: Joop Slegers van de Stg. JIBB Helmond, Hetty Remmers en kinderarts mevrouw van den Camp beide van het Elkerliek Ziekenhuis, mevrouw Jos Witteveen van de Stg. Leergeld Helmond en Paul van de Looij van de Rotaryclub Helmond-Regio.

Het succes van de eerste editie smaakt naar meer. Rotaryclub Helmond-Regio gaat dit grootse evenement dan ook opnieuw organiseren. Langs de Zuid-Willemsvaart en op het Havenpark zal gedurende het 1e weekend van juni (3, 4 en 5 juni) 2016 een prachtig evenemententerrein verrijzen. Een kanaalevenement dat voor jong en oud vermaak, gezelligheid en spektakel biedt. Op het kanaal worden de drakenbootraces georganiseerd. Langs het kanaal komen aansprekende stands te staan en zijn er diverse kinderactiviteiten. Gedurende het hele evenement zal volop muziek, theater en entertainment worden verzorgd. Over het terrein verdeeld komen diverse horecagelegenheden met food en drank te staan. Er wordt extra aandacht besteed aan sfeer en uitstraling. Toegang tot het totale evenemententerrein is alle dagen geheel gratis!

Tijdens de Kick-Off hebben zich al meteen diverse bedrijven voor deelname en of sponsoring gemeld. Achter de schermen is de organisatie in volle gang. Het proces voor het selecteren van goede doelen is in gang gezet. Op zaterdag 4 juni zijn de drakenbootraces voor bedrijven en op zondag 5 juni die voor (buurt)verenigingen. Teams en sponsoren kunnen nadere informatie opvragen via helmond@drakenbootfestival.nl

Namens Rotaryclub Helmond-Regio, team PR en communicatie.

Peter Vijgenboom