Drakenbootfestival 2016

DRAKENBOOTFESTIVAL 2016: GROOT FEEST IN HELMOND

…. en iedereen is welkom!

Helmond staat in het weekend van 3, 4 en 5 juni in het teken van het 2e Drakenbootfestival. Na een succesvolle start in 2015 wordt ook dit jaar weer een groots feest georganiseerd langs het kanaal in het centrum van de stad…. en iedereen is welkom!

Drakenbootraces

Vanaf vrijdagavond 19.00 uur tot zondag 19.00 uur is het kanaal het strijdtoneel van fel gekleurde drakenboten met feestelijk uitgedoste peddelaars die zich tot het uiterste inspannen om als eerste over de finish te komen. Op zaterdag vanaf half elf worden de races tussen bedrijven uit Helmond en omgeving gehouden en op zondag starten de wedstrijden tussen clubs en verenigingen om 10 uur. Dit jaar wordt het festival al op vrijdagavond geopend met races voor 6 teams, vanaf 19.00 uur. De openingsrace van het festival wordt op deze avond om 19.30 uur gehouden tussen Gemeente Laarbeek en Gemeente Helmond.

Voor groot en klein: de wereldmarkt

Op zaterdag 4 en zondag 5 juni is er een boel drukte en gezelligheid langs het kanaal waar de wereldmarkt wordt gehouden. Je kunt hier gezellig rondneuzen, en shoppen natuurlijk, bij de vele kraampjes waar producten uit de hele wereld worden aangeboden. Overal zijn gezellige terrasjes ingericht waar je even kunt uitrusten, iets drinken en genieten van de drakenbootraces die je de hele dag door op het water kunt zien.

Kinder Drakeparcours Banner

Op het festivalterrein wordt op verschillende plekken het Drakenparcours georganiseerd met vele attracties zoals bijv. een dubbeldekker-kindertheater, draaimolen en kleurcaravan.

Ook kun je hier meedoen aan balwedstrijden en skippybalraces, maar je kunt ook je eigen Chinese Drakenhoed knutselen en daarmee een mooie foto laten maken.

Drakenland voor kinderen

Voor kinderen is op het Havenpark

ieder half uur een voorstelling van “Draak de Show”.

Het terrein is dan omgetoverd tot

een compleet drakenland waar je

ook heuse drakenjagers, prinsen

en prinsessen kunt zien, en natuurlijk kun je hier ook met hen op de foto.

Festival

Geen Drakenbootfestival zonder muziek natuurlijk: op het hoofdpodium op het Havenpark wordt tijdens de wedstrijden en ook na afloop een doorlopend programma van muziekoptredens geboden: op vrijdag en zaterdag tot 01.00 uur en op zondag tot 23.00 uur.

Op vrijdagavond kun je feesten bij

muziek van de partyband “Proost”.

Zaterdag en zondag is er een doorlopend muziekprogramma met gezellige Brabantse, country en rock & roll muziek, afgewisseld met dansoptredens door het Cardo Dance Department. Zaterdagavond is het vanaf 20.30 uur feest met de “Leuk dat je er bij bent band” en op zondagavond sluit het festival vanaf half 8 af met de

Joel Borelli XL Show!

Food village

Als je honger of dorst hebt hoef je echt niet naar huis: op het festivalterrein rondom het hoofdpodium is van alles te koop: van pannenkoeken en poffertjes, ijs, patat of Belgische wafels, tot Top Thai Food, wraps of barbecue. En daar hoort natuurlijk ook een lekker glaasje bier, wijn of fris bij van de Biertruck!

Badeendjes-race

Houd je ook wel van een beetje spanning en wil je ook een mooie prijs winnen: dan kun je meedoen aan de badeendjes-race op zondagavond om 7 uur.

Je kunt op de wereldmarkt en op het festivalterrein al voor 5 Euro (of 2 consumptiemunten) een badeendje kopen waarmee je deelnemer bent aan de race. Als jouw eendje als eerste over de streep komt ben jij de gelukkige winnaar van een van de mooie prijzen.

Waar is het allemaal te doen?

Alle activiteiten vinden plaats op het Havenpark en langs het kanaal in Helmond.

Goede doelen

Alle festivalactiviteiten zijn gratis toegankelijk, dit dankzij de financiële steun van Gemeente Helmond en een groot aantal sponsoren. Alleen voor consumpties moet je betalen met munten. Een deel van deze opbrengst is bestemd voor het goede doel!

Het Helmondse Drakenbootfestival wordt georganiseerd door Rotaryclub Helmond-Regio, samen met Rotaract Helmond.

Rotary is een serviceclub met vrijwilligers die graag een steentje bijdragen aan de samenleving: door het organiseren van een leuk feest voor de stad en door de opbrengst te schenken aan een aantal goede doelen.

De opbrengst van Drakenbootfestival 2016 is bestemd voor de aanschaf van een bestelauto voor Super Sociaal en voor een activiteitenprogramma van Rotaract voor de verzorgingstehuizen in Helmond.

Alle informatie over het Drakenbootfestival vind je op www.drakenbootfestivalhelmond.nl of op Facebook!