Hulp aan Super Sociaal

Winkel Super Sociaal in Kerstsfeer

Super Sociaal Helmond

In Nederland leven 5 tot 10% van alle huishoudens onder de armoedegrens. In Helmond gaat het om circa 400 huishoudens. Super Sociaal wil mensen tijdelijk helpen met levensmiddelen; met als doel weer te kunnen beschikken over voldoende eigen inkomsten om boodschappen te doen in de gewone winkel.

Betrokkenen blijven een eigen verantwoordelijkheid houden en worden daar op aangesproken en ondersteund bij het vinden van inkomsten, werk en hulp. Super Sociaal werkt nauw samen  met organisaties die hulp aanbieden met betrekking tot wonen, inkomstenbeheer, schuldsanering, werk, sociale activering en persoonlijke begeleiding naar een persoonlijk hulptraject.

Rotaryclub Helmond-Regio heeft Super Sociaal in 2011 en in 2012 rond de Kerst gesteund.