Onze Club Activiteiten

Activiteiten van RC Hillegom-Lisse

Rotary doet wat voor de wereld om ons heen

Rotary club Hillegom-Lisse heeft tot taak om wereldwijd, maar juist ook in de directe omgeving mensen te helpen. RC Hillegom-Lisse steunde en steunt nog steeds allerlei projecten (zowel regionaal, nationaal alsook internationaal).

Onze focus ligt bijvoorbeeld op mensen met een krappe beurs, kwetsbare ouderen, gehandicapten en de verschillende andere goede doelen in onze omgeving.

Fundraising is daarbij een essentiële bezigheid waarbij alle leden zich inzetten. Bij sommige van die projecten werken we samen met andere serviceclubs (bijvoorbeeld de Lions, maar ook andere Rotaryclubs). Vaak wordt daarvoor een aparte stichting opgericht.

Een greep uit de uitgevoerde fundraisingprojecten gedurende de afgelopen jaren:

·

Corsomuziekfestival. De opbrengsten gingen naar verschillende goede doelen

·

Kunstveiling met (toenmalig minister) Gerrit Zalm als veilingmeester: bestemming Haïti

·

Acties voor “Polio De Wereld Uit”

Acties voor de restauratie van de St. Agathakerk

Acties voor het Hospice Bollenstreek

De Santa Run

Daarnaast ook vele “doe-projecten”, waarbij de leden de handen letterlijk uit de mouwen steken. Voorbeelden hiervan zijn:

Rondleiding van 150 doof-blinden door de Keukenhof