Plastic prikken en pannenkoeken

Plastic Prikken en Pannenkoeken

Afbeelding met buiten

4 Rotary Clubs in actie

Huizen Schoon en de Rotary Clubs uit Blaricum, Huizen en Naarden-Bussum hebben op zaterdag 20 maart meegedaan aan de landelijke opschoondag.

Bij de start werden de vrijwilligers verrast met versgebakken, nog warme pannenkoeken, want zaterdag was het ook Huizer Pannenkoekendag, een initiatief van Buurten met Buren.

53 zakken

Het was een prachtig zonnige lentedag en uiteraard werden de Corona regels gerespecteerd, steeds werd individueel of in tweetallen op 1,5 meter afstand schoongemaakt.

Ruim 60 vrijwilligers deden mee aan de Rotary EndPlasticSoup actie en hebben in de drie gemeentes zoveel mogelijk plastic en ander zwerfafval opgeruimd.

Zij haalden 53 volle zakken op in de bebouwde kom, waarbij ook aandacht is gegeven aan het schoonmaken bij de Huizer Haven en de Gooimeerkust. De gemeente Huizen heeft eind van de middag alle zakken opgehaald.

Afbeelding met buiten, grond, gras, person

Automatisch gegenereerde beschrijving Afbeelding met lucht, buiten, persoon, grond

Automatisch gegenereerde beschrijving

Afbeelding met buiten, lucht, boom, grond

Automatisch gegenereerde beschrijving Afbeelding met buiten, grond, persoon, gras

Volgende actiedag

De volgende actiedag is op zaterdag 5 juni. Wilt u een volgende keer ook meedoen of uw eigen buurt schoonhouden, neem dan contact op met Huizen Schoon of Rotary Gooimeer, contactpersoon Gert-Jan van Dommelen, 06-53227713 of e-mail gjvandommelen@gmail.com

Meer informatie over de Rotary EndPlasticSoup actie op endplasticsoup.nl.

Persberichten:

Ophuizerhoogte

Nieuwsblad voor Huizen

BussumsNieuws

Video

Video van de pannenkoekenactie van Buurten met buren bij de start van de prikactie

https://youtu.be/yVn0ct_9ejw (vanaf 2 min. 25 sec).

Afbeelding met persoon, lucht, buiten, grond