The Great Green Wall

GREAT GREEN WALL PROJECT

The Great Greenwall

Video: https://youtu.be/PLaaT2U392Q

Dit project gaat in z'n geheel over het vechten tegen klimaat verandering en verdient optimale aandacht.. Steeds meer vruchtbaar Afrikaans land werd woestijn vanwege het ontregelende effect dat ons gedrag de laatste paar decennia heeft gehad. Herbebossing  zal deze verwoestijning stoppen en mogelijkheden creeren voor de lokale bevolking van zelfredzame gemeenschappen.

We willen bijdragen door een "Rotary Klimaat Bos" van 1,000,000 m2 in de regio bij Mbar Toubab, Noord Senegal te planten.

Ook willen we bijdragen door de nodige training en voorlichting te kunnen garanderen aan voornamelijk vrouwen om hun positie permanent in de lokale gemeenschappen te versterken.

Positieversterking van vrouwen is de sleutel factor om generatie lange armoede te doorbreken, ook door op die manier in te zetten voor duurzame lange termijn ecenomische ontwikkeling.

Een kosten beraming: om 10,000 m2 bomen  planten kost rond €700. Een trainings package kost rond €25,000.

Het financiele doel voor de totale schenking komt rond de €70,000 voor herbebossing en rond de €25,000 voor training of een totaal van  €100,000.

Antwerpen-Metropool, Belgium (Rotary Club) Project contact  Jannik RUTTEN