Lezing Deltacommissaris Peter Glas 9 mei

Klimaatverandering en weersextremen: de overheid antwoordt met het Deltaprogramma. Tegelijk raakt het ons. Welke aanpassingen kunnen wij als burger doen?

Peter Glas, regeringscommissaris voor het Deltaprogramma, geeft op 9 mei 2023 om 19.30 uur, online een lezing voor belangstellenden en de leden van Rotaryclub Leefklimaat.

Meedoen? Ontvang de link via een mail aan: rcleefklimaat@gmail.com

De klimaatopgave is urgenter dan ooit, we krijgen steeds vaker te maken met extreem nat en droog weer en de zeespiegel stijgt ook voor de Nederlandse kust sneller. Het is belangrijk bij alles wat we nu doen in het ruimtelijke domein de lange termijn goed in de gaten te houden en de opgaven voor natuur, de woningbouw en de energietransitie koppelen aan het watersysteem. Zodat iedere schop in de grond de komende jaren ook echt klimaatbestendig is. Wat is de rol van de burger daarin? Welke bijdrage kunnen wij leveren?Als individu, als RC Leefklimaat of in ander verband. Peter Glas deelt zijn inzichten.

Ontvang de link via rcleefklimaat@gmail.com