Rotary Bedrijvensport 2013 brengt veel in beweging

Rotary Bedrijvensportdag 2013

Traditie

Tijdens de 16e Bedrijvensportdag heeft een aantal bedrijven uit Leusden en omgeving een mooi bedrag bij elkaar gesport voor ontwikkelingsorganisatie Macheo in Kenia. Deze organisatie zet zich in voor een verbetering van de gezondheidszorg, gezinsondersteuning en onderwijs in de plaats Thika, even ten noorden van de Keniaanse hoofdstad Nairobi.

In totaal bedroegen de sponsor- en deelnamegelden voor deze sportdag € 6000. Hiermee sport het Leusdense bedrijfsleven in deze moeilijke tijden toch een fors bedrag bij elkaar om de kinderen in Thika, Kenia een kans in het leven te geven.

Gezellig

Het werd als vanouds een gezellige middag met veel spektakelspelen, fanatieke sporters, prachtige smashes, mooie momenten, geweldige strikes, een heerlijke BBQ en veel opgewekte gezichten.

Deelnemers en sponsors

De volgende bedrijven zorgden ervoor dat het de hele middag een volle bak was in de Korf:

Pon's Automobielhandel

AFAS Software

ARAG Rechtsbijstand

AssumDelft advocaten

Beweging 3.0

Apotheek De Tolgaarde

Gemeente Leusden

Rotaryclub Wetter Herdecke Ruhrtal

Conferentiehotel ISVW

Stichting De Boom

Eikelboom & De Bondt Fiscaal Financieel Adviseurs

Rabobank Amersfoort e.o.

PLANterra

C1000 Wahle

Bakkerij Kletersteeg

Winnaar

De Rotary Bedrijvensportdag 2013 werd gewonnen door de Gemeente Leusden. Gefeliciteerd!

Nog meer winnaars

Maar de echte winnaars zijn natuurlijk de kinderen waaraan de Rotaryclub Leusden c.a. dankzij de opbrengst van de Bedrijvensportdag steun kan blijven geven.

Macheo wordt geleid door de Nederlander Marnix Huis in 't Veld met behulp van Keniaanse professionals en Nederlandse vrijwilligers. De organisatie heeft onder meer een eigen kinderopvanghuis en een boerderij. Daarnaast zorgt Macheo voor duizenden dagelijkse maaltijden voor de meest kansarme kleine kinderen.

Rotary Club Leusden ondersteunt de stichting Macheo al enige jaren. Zo zijn ook vorig jaar de opbrengsten van de bedrijvensportdag (eveneens € 6.000) ten goede gekomen aan Macheo, en hebben leden van de club reeds tweemaal met raad en daad in Thika de handen uit de mouwen gestoken. Zo is vorig jaar een groep van drie afgereisd naar Thika om de organisatie verder te professionaliseren, en de medewerkers te trainen.

Het bij elkaar gesporte bedrag is specifiek bedoeld voor de aanleg van een kostenbesparende solarinstallatie en een laptop met goede accu's om contacten (bijvoorbeeld via skype) te bevorderen tussen scholen in Thika en Leusden. Foto's, mails en filmpjes kunnen worden uitgewisseld tussen twee zeer verschillende werelden: voor de kinderen krijgen de vakken wereldoriëntatie en Engels zo een veel diepere betekenis.

vullen.

17e editie

De 17e editie van de Bedrijvensportdag staat ook al weer gepland: vrijdag 4 april 2014. Noteert u hem alvast in uw agenda? Wij zien u dan graag strijden om de eer en de prijzen.