Kavel 22: Schilderij "Vrouw voor het raam"

"Vrouw voor het raam "

Schilderij van Richard Raaphorst

Afmeting 55x75 in fraaie lijst.

Geboren in Rotterdam 1971 en woont nu met zijn gezin in Gouda, waar hij regelmatig exposities houdt. Heeft gestudeerd aan de Willem de Kooning Academy te Rotterdam, afgestudeerd in 1996.

Schilderij is gemaakt op verzoek in 1993. De dame die poseert op het schilderij is zijn huidige vrouw ( kunstenaar Sarina Reilingh, illustreert kinderboeken).

Richard is nu een veelgevraagd regisseur en is illustrator van stripboeken. Binnenkort zal een stripboek worden uitgebracht. Hij heeft in het verleden muurschilderingen bij scholen gemaakt. Tevens illustraties in medische boeken gemaakt.

Hij heeft een nominatie en is ook winnaar geweest op het Catalaans internationaal Filmfestival in 2013 voor zijn bijdrage als regisseur in Frankenstein’s Army. Tevens een prijs gewonnen voor speciale effecten bij de film Shiny New World in 2021 bij het To Horror festival in Italië.