Ik wil helpen

Wilt u financieel of in natura bijdragen? Dan zijn er verschillende opties.

• Particulieren: eenmalige donatie, een periodieke schenking, en een legaat.
  • Bedrijven en instellingen: sponsoring en partnerschap.

Uw gift, hoe groot of klein ook, komt 100% ten goede aan de maatschappelijke projecten die Rotary uitvoert en steunt. Desgewenst kunt u hierbij uw voorkeur voor type goede doel aangeven. Neem contact op via het contactformulier op deze pagina.

Eenmalige donatie, periodiek schenking of legaat: Door de ANBI-status hoeft onze Stichting Community Service Rotaryclub Roden-Leek over giften geen belasting te betalen. Periodieke schenkingen via een overeenkomst volledig van de belasting aftrekbaar voor u. Bij uw jaarlijkse belastingaangifte kunt u deze schenking aftrekken. Zo krijgt u een deel van het bedrag terug van de Belastingdienst. U kunt de Stichting Community Service Rotaryclub Roden-Leek ook  opnemen in uw testament voor een gift, how groot of hoe klein ook. Zo kunnen uw idealen voortleven, ook als u er niet meer bent. Door de ANBI-status hoeft de Rotary geen erfbelasting over uw nalatenschap af te dragen.

Sponsoring en partnerschap: Als bedrijf kan u sponsor worden en daarmee bijdragen aan de projecten die gesteund worden door de ANBI Stichting Community Service Rotaryclub Roden-Leek. Sponsoring kan eenmalig of jaarlijks zijn, financieel of in natura. Rotary vermeldt sponsoren met naam en logo wanneer van toepassing bij communicatie over een aan de sponsorbijdrage gelieerd steunproject. RC Roden-Leek kan in bepaalde gevallen sponsoren ook met naam en logo noemen tijdens de acties en daarvoor en daarna op haar website. Zie bijvoorbeeld https://nienoord.rotarysantarun.nl/sponsoren/. Rotary en uw organisatie kunnen ook als partner samen de schouders onder een actie zetten. Heeft u daar ideeën voor, laat het ons vooral weten.