Overzicht geleverde hulp

Onderstaand overzicht geeft een indicatie van het type projecten dat Rotary heeft ondersteund. Deze pagina is nog in otwikkeling. Er kunnen geen rechten aan worden ontleend.

Flotar Roden, 13 mei 2023

Flotar Roden is een stichting met als doel mensen met een verstandelijke beperking in de gemeente Noordenveld en het ruime omgeving te laten sporten en bewegen. Zij organiseert een regionale wedstrijd in zwembad de Hullen en Rotaryclub Roden-Leek ondersteunt deze wedstrijd met €350.

Adwuma Ye, 10 april 2023

Stichting Adwuma Ye heeft haar wortels in Leek en zet zich in voor mens en milieu in Ghana ondersteunt vrouwenemancipatie, en creërt werkplekken voor mensen met een beperking en geeft jongeren een kans om aan hun toekomst te werken. Rotaryclub Roden-Leek ondersteunt dit met jaarlijks met €2500 voor vier achtereenvolgende jaren.

Verkiezingen provinciale staten, 15 maart 2023

Leden van Rotaryclub Roden-Leek hebben als stembureaulid en stemmenteller bijgedragen aan een ordelijk verloop van de verkiezingen in de gemeente Westekwartier. De leden hebben dit belangeloos gedaan, hun vergoeding van de overheid komt volledig ten goede aan ‘Rotary helpt’.

Outdoor Beweegpark Marum, 10 maart 2023

Vrijdag 10 maart heeft wethouder Harry Stomphorst het nieuwe Outdoor Beweegpark op sportcomplex De Holten in Marum geopend. Het beweegpark is ook toegankelijk en geschikt voor gebruik door mensen met een lichamelijke beperking.

Rotaryclub Roden-Leek heeft in dit Beweegpark de houten elementen van het aangelegd en gefinancierd.

Noodsteun aardbeving Turkije en Syrië, maart 2023

Na overleg door ANBI-stichting Shelterbox met plaatselijke en internationale hulporganisaties is bepaald dat er door Rotary betaalde shelterboxen naar het getroffen gebied gaan. In een shelterbox zit materiaal waar de mensen behoefte aan hebben zoals tenten, materiaal zoals gereedschap, afdekzeilen en touw, thermische dekens, kleding en solar lights. Rotaryclub Roden-Leek financiert met €750 een shelterbox.

Kledingbank Noordenveld, 10 januari 2023

Door de gezamenlijke inzet van de Rotaryclub Roden Leek en de Hema Leek is er voor €3000 nieuwe kleding e.d. geschonken aan de kledingbank Noordenveld. Er bleek een groot gebrek aan nieuwe onderkleding, mutsen, sjaals, handschoenen en warme sloffen maar ook aan handdoeken. Door deze actie hebben zij hierin kunnen voorzien.

De Zijlen, Tolbert, 18 december 2022

Deze vestiging van De Zijlen geeft kleur aan het leven van mensen met een verstandelijke beperking. Rotaryclub Roden-Leek voegde kleur toe door deelname van 24 bewoners en 16 begeleiders te sponsoren met een bedrag van € 420 voor deelname aan de Santarun. Het parcours was goed toegankelijk voor de rolstoel kerstmannen en kerstvrouwen onder deze deelnemers.

Santarun voor de Nierstichting, 18 december 2021

Meer dan 400 kerstmannen, kerstvrouwen, kerstkids, met of zonder rolstoel of hulphond, hebben deelgenomen aan de eerste Santarun! De deelnemrs en 23 sponsoren brachten meer dan €6000 op voor de Nierstichting. Foto’s zijn te vinden op onze website: Nienoord.rotarysantarun.nl. Volgende Santarun 17 december 2023!

Maxima Westerkwartier, 18 november 2022

Kledingbank Maxima Westerkwartier is een modezaak, zonder kassa, waar inwoners van de gemeente Westerkwartier met een laag inkomen
gratis kunnen winkelen. Rotaryclub Roden-Leek overhandigde een cheque van maar liefst € 2.304,40 als steun.

Mantelzorgers Noordenveld, 10 september 2022

Voor het 2e jaar verzorgde Rotaryclub Roden-Leek een boottocht (‘Bootary’) voor 32 mantelzorgers, waaronder 12 jonge mantelzorgers. De zorg voor hun partner, kind of ouder was geregeld. De mantelzorgers stonden deze dag in het zonnetje en konden genieten van de rust, het water, het eten en elkaar. Voor hen een welverdiend dagje uit.

Schoonmaak Stolpersteine, 22 april 2022

Samen met groep 8 van CBS de Regenboog en het Joodse schooltje Leek zijn alle Stolpersteine schoon gemaakt. Tijdens het schoonmaken werden de levensverhalen van de weggevoerde mensen voorgelezen.