Youth Service

De doelstelling van Youth Service is om activiteiten voor de (inter)nationale jeugd binnen en buiten Rotary onder de aandacht te houden en op constructieve wijze te organiseren en te doen uitvoeren. Het doel is hierdoor een wezenlijke bijdrage leveren aan de andere Rotary Avenues International, Fellowship, Community en Vocational.

Internationale jaaruitwisseling

Reeds meerdere malen heeft Rotary Roosendaal uitwisselingsstudenten uitgezonden en ontvangen. Vorig schooljaar is een Amerikaanse studente te gast geweest bij onze Rotary Club. Zij volgt hier een “Highschool Program”, wat betekent dat zij hier een jaar naar school gaat. Omgekeerd hebben wij een Nederlandse scholier in staat gesteld met de cultuur en taal in de Verenigde Staten kennis te laten maken.

GSE (Group Study Exchange)

NGE (voorheen bekend al Group Student Exchange – GSE) richt zich op uitzenden en ontvangen van kleine groepen studenten en/of jonge professionals die voor een korte periode in een andere maatschappelijke en culturele omgeving een stage wordt aangeboden. Het is een relatief nieuw programma en een programma dat veel verschillende mogelijkheden biedt voor de 18-25 jarigen. De uitwisseling kan duren van één week tot maximaal 3 maanden. De inhoud van het programma kan bestaan uit alle denkbare activiteiten variërend van een professionele stage, cursussen, sociaal werk, toeristische activiteiten tot sport.

RYLA (Rotary Youth Leadership Award)

We sponsoren elk jaar jongeren voor de jaarlijkse management assessment in Hoeven.

Let’s Play

Let’s Play wordt georganiseerd door Rotary Steenbergen en is een dag vol sportieve en creatieve activiteiten, bedoeld voor kinderen van 10 tot 15 jaar, die vanwege omstandigheden thuis niet in de gelegenheid zijn om in de zomer op vakantie te gaan. Onze Rotary Club sponsort 10 kinderen uit Roosendaal en biedt hand en spandiensten aan op de dag zelf.