International Service

Rotary is een wereldwijde organisatie waarbij internationale contacten een belangrijk ankerpunt zijn.

Vanuit de avenue “international” werken wij samen met clubs over de hele wereld met als doel het bevorderen van fellowship. Onze club heeft hierin een directe samenwerking met Rotaryclub Stolzenau in Duitsland.

Binnen de avenue “international” werken we met kleine groepen aan bijvoorbeeld internationale water projecten, sociale projecten, buitenland excursies, buitenland activiteiten ter bevordering van internationaal fellowship, enz..

We bezoeken regelmatig onze vriendenclub in Duitsland daarnaast komen onze Duitse vrienden regelmatig naar Nederland. We houden elkaar op de hoogte middels het uitwisselen van elkaars weekberichten.

Vanuit het jaarthema “oog voor natuur” hebben wij voor dit jaar een aantal activiteiten op de kalender staan.

1)

Wadlopen op de Duitse wadden. Bij het eiland Borkum;

2)

Grenspalen wandeltocht door natuurgebieden achter Oldenzaal, in grensgebied tussen Duitsland en Nederland;

3)

Uitnodigen spreker en een presentatie geven inzake gezamenlijke Europese verantwoordelijkheid regulieren overlast rivierwater rondom Rijn, Maas en IJssel;

4)

Groene energie;