Het Schager Slotgrachtconcert 2014: alweer voor de 8e keer

Het Schager Slotgrachtconcert: alweer voor de 8e keer!

Op zondag 24 augustus 2014 wordt in Schagen het 8e Slotgrachtconcert gehouden. Het is een initiatief van de Stichting Meesterlijk Schagen en de Rotaryclub Schagen. Wij bieden met het concert de bevolking van Schagen een mooie avond met toegankelijke klassieke muziek. Het Slotgrachtconcert wordt jaarlijks mogelijk gemaakt door een groot aantal sponsors. Voor het publiek is de toegang gratis.

Het drijvende podium in de slotgracht, het feestelijk verlichte slot met zijn oude torens en de informele sfeer blijken het publiek aan te spreken. Het klassieke concert, uitgevoerd door bekende, getalenteerde jonge musici, heeft inmiddels een grote bekendheid verworven in Schagen en omstreken. Het programma begint bij het vallen van de avond om 20.00 uur.

Er is een tribune en ook volop ruimte om op een eigen stoel neer te strijken. Daarnaast is er een plek voor mensen die van een rolstoel gebruik maken. Overal heeft men een uitstekend zicht op het muziekpodium. U mag zelf een drankje en hapje meenemen. Wij zorgen voor de muzikale achtergrond. Omdat het Slotgrachtconcert een openluchtevenement is, heeft de organisatie altijd een plan B achter de hand. De Sint Christoforus kerk aan de Gedempte Gracht 64 in Schagen opent graag haar deuren als het weer tegenzit.

Programma
De opzet van de avond is dat we drie programma onderdelen hebben: we beginnen met Quinty Baars, lokaal jong pianotalent, gevolgd door Trio Rosso (3e prijswinnares van het Prinses Christina Concours 2013) met Lisette Carlebur (viool), Chieko Donker Duijvis (cello) en Xenia Evers (piano). Nienke Otten & friends vormen het 3e onderdeel van het programma.