december 2008 kerst middag voor alleenstaanden

Gezellige middag voor alleenstaanden krijgt vervolg

SCHAIJK – De alleenstaandenmiddag die Doortje Bekkers vorig jaar voor het eerst in Schaijk organiseerde was een groot succes. Ook dit jaar staat er weer een middag gepland en wel op 30 december 2008 vanaf 14.00 uur.

Die Twee uit Schaijk is bereid gevonden de middag muzikaal op te luisteren.

“Dit jaar wordt de middag gehouden in zaal De Potter”, vertelt initiatiefneemster Doortje Bekkers die dit jaar hulp heeft gekregen van Martien Albers. “Eigenaar Theo Potjes heeft zijn medewerking aangeboden en zorgt voor een lekkere warme hap.” De Potter is niet de enige ‘sponsor’. Ook kan Bekkers rekenen op de steun van de Rotary. “Zij zorgen voor het vervoer en regelen dat de mensen die dat nodig hebben worden gebracht en gehaald.”

Het idee voor de alleenstaandenmiddag kwam naar boven bij het praatgroepje dat Bekkers als twaalf jaar begeleid in de Walepoort. “Ik werkte destijds als ouderenadviseur en kwam veel mensen tegen die alleen waren.” Hoewel de feestdagen, zoals de naam al doet vermoeden, een feestelijke gebeurtenis moet zijn, is dit niet voor iedereen van toepassing en moeten veel alleenstaanden noodgedwongen deze dagen alleen doorbrengen. Om voor een lichtpuntje te zorgen is de alleenstaandenmiddag in het leven geroepen, een middag waar een kopje koffie gedronken kan worden, de mensen kunnen genieten van een optreden van Die Twee en gezellig met elkaar kunnen praten. Bekkers: “Ik heb al van veel mensen de vraag gekregen of ze mogen komen. Iedere alleenstaande, man of vrouw, is van harte welkom. Overigens is de middag ook voor kinderloze ouderparen die niemand hebben. Het uitgangspunt van de middag is om het zo laagdrempelig te maken.”.