mei 2014 lezing en uitreiking cheque aan Earlybirds fotografie

uitreiking cheque

Stichting Earlybirds Fotografie mei 2014

Rotary Schaijk - Land van Ravenstein reikt cheque uit aan Stichting Earlybirds fotografie

In de Gasterij te Schaijk werd op dinsdagavond 13 mei door voorzitter Bernice van Eert-van Hout en Leonard Steetsel van de lokale Rotaryclub afdeling Schaijk – Land van Ravenstein een cheque van € 250,- overhandigd aan de dames Inge en Susan, beide vrijwilligers van Stichting Earlybirds fotografie.

Deze pas in 2013 opgerichte Stichting maakt met een honderdtal fotograven en plm. 30 andere

vrijwilligers op een heel liefdevolle manier een herinnering voor ouders, als lichtpuntje in een vaak hectische tijd, bij prematuur geboren kinderen. Meestal brengen ze de eerste weken/maanden door in het ziekenhuis, waar alles aan hen voorbijgaat en vaak heel veel zorgen op ze afkomen. In deze moeilijke periode kan een prachtige fotoreportage een lichtpuntje zijn, een onderdeel van verwerking als later thuis dingen op een normale manier op z’n plaats gaan vallen, en het is daarbij bovenal een mooie herinnering!

Stichting Earlybirds Fotografie komt naar het ziekenhuis en gaat met alle zorg, liefde & respect

het te vroeg geboren kindje vastleggen. Alles is mogelijk zolang de gezondheid en conditie van

het kindje dit toelaat. Door alle donaties die verkregen worden kunnen ze de reportages tegenwoordig geheel kosteloos aanbieden en kunnen de ouders rekenen op een mooi aandenken.

Stichting Earlybirds was door de Rotaryclub uitgenodigd om op de reguliere clubavond een presentatie te geven over deze nobele organisatie en de activiteiten, motivatie en doelstelling ervan.

De dames brengen de presentatie op een bijzonder warme en aangename manier. Bijzonder aangenaam verrast zijn ze als Rotaryvoorzitter Bernice met Stichtingsvoorzitter Leonard de dames een cheque overhandigd, namens onze club van € 250,= tbv Early Bird fotografie.

Wat nadere info over Rotary:

Rotary is niet religieus of politiek geëngageerd. De doelstelling van Rotary komt kernachtig tot uitdrukking in haar lijfspreuk: ‘Service above self’. Bij Rotary betekent dit dat je bereid bent iets van jezelf te geven. Dat je dienstbaar wilt zijn aan de samenleving en dit in de praktijk ook zichtbaar wilt maken.

De opzet van de organisatie nodigt daartoe uit. Want Rotary is een netwerk, waarbinnen de leden bereid zijn hun (vak)kennis ten dienste te stellen van de gemeenschap en direct of indirect deel te nemen aan charitatieve en educatieve projecten. Het (be)dienen van de (plaatselijke) gemeenschap, zowel persoonlijk als in clubverband, zo mogelijk samen met bestaande organisaties.

Bernice van Eert en Leonard Steetsel reiken de cheque uit aan Inge en Suzan