Benefietdiner mét ambassadeur!

GESLAAGD BENEFIETDINER VOOR WANDELEN VOOR WATER SCHOONHOVEN

Donderdagavond 12 maart vond op initiatief van Rotaryclub Schoonhoven een benefietdiner plaats in Hotel-restaurant Belvédere te Schoonhoven. Het doel was om gelden bijeen te brengen voor het bijzondere waterproject Wandelen voor Water.

Het bijeengebrachte geld wordt besteed aan een water & sanitatieproject in Ghana. In HO-city is door “Stichting voor een Menselijk Bestaan in Ghana” samen met de locale “Cured Lepers Foundation” een Lepra dorp gebouwd van maar liefst 76 huizen. Hier kunnen mensen (met hun gezin) wonen en leven die de vreselijke ziekte Lepra hebben gehad. Deze mensen zijn door de ziekte gehandicapt geraakt en daardoor zeer arm, vaak dakloos en genegeerd door anderen.

Zijne Excellentie de heer Dr. J. Tony Aidoo, ambassadeur van Ghana in Nederland, en burgemeester Tjerk Bruinsma van de gemeente Krimpenerwaard waren als bijzondere gasten aanwezig bij dit diner.

Foto: Teja Ras, voorzitter Rotary Schoonhoven, Ambassadeur van Ghana Zijne Excellentie de heer Dr. J. Tony Aidoo, burgemeester van de Krimpenerwaard Tjerk Bruinsma, Chris Amsinger van de landelijke organisatie Aqua for All, Hans Straver en Jan van Meerkerk van het Lepradorp Ho in Ghana en de voorzitters van de organiserende commissies van Rotary Schoonhoven.

Op dit moment (er zijn nog donaties onderweg) staat de opbrengst al op een kleine € 1.500 als opmaat naar de wandelactie op 18 maart. Op die dag komen vanaf 11.30 uur de ruim 300 leerlingen van de groepen 7 en 8 van de basisscholen uit de zilverstad in actie voor dit waterproject. Rotaryclub Schoonhoven heeft dit landelijke initiatief omarmd van de Stichting Aqua For All en organiseert dit in Schoonhoven. Alle deelnemende leerlingen hebben genoten van een gastles over water & sanitatie in de derde wereld.

Wethouder Pieter Neven geeft namens de gemeente Krimpenerwaard omstreeks 11.30 uur het startschot in cultureel-centrum Het Bastion in Schoonhoven. Daarna gaan alle leerlingen 6 kilometer een route lopen in en rond Schoonhoven mét 6 liter water in hun rugzak en laten zich hiervoor sponsoren.

In Schoonhoven wordt geld bijeen gewandeld voor drinkwater & sanitatie voor het bekende project in Ghana van Schoonhovenaren Jan van Meerkerk en Hans Straver die daar een lepradorp ‘Schoonhoven’ hebben aangelegd. Iedereen is van harte welkom om de kinderen te komen aanmoedigen in het centrum van Schoonhoven. Omstreeks 13.30 uur wordt op de Dam de opbrengst bekendgemaakt en symbolisch overhandigd.