Thema-avond jonge mantelzorger 2014

Themavond “Jonge mantelzorgers”

IMG_0173

In December organiseerde de Commissie Community service (Goede Doelen Commissie) een thema-avond over de jonge mantelzorger. Nikkie de Vegte (Consulente Jonge Mantelzorgers, Zorggroep O&NL) hield een korte voordracht over het netwerk dat in Steenwijk is opgericht om jonge mantelzorgers te ondersteunen. Iedere jongere uit onze gemeente die in de familie iemand heeft die ernstig ziek of gehandicapt is, is welkom. Jongeren met gehandicapte broertjes of zusjes of ernstig zieke ouders kunnen op deze manier met lotgenoten in contact komen. Voor deze groep jongeren worden diverse activiteiten georganiseerd waar ze op informele wijze met lotgenoten in contact komen.

IMG_0168Tijdens deze avond werden in samenwerking met Kaarsenrecycling Het Tweede Lichtje kaarsen gemaakt en kaarsen geschonken aan de jonge mantelzorgers.

RC Steenwijk onderzoekt momenteel samen met Nikkie de Vegte op welke wijze de Rotary een bijdrage kan leveren om de Jonge Mantelzorgers te ondersteunen. Tijdens deze thema-avond zijn diverse ideeën de revue gepasseerd. Deze zullen binnenkort door de commissie verder uitgewerkt worden.

E-mail: jongemantelzorgers@zorggroep-onl.nl Voor informatie over de activiteiten voor jonge mantelzorgers.

1 december 2014