Rotaryclub Het Hogeland

Welkom op de website van Rotaryclub Het Hogeland.

De leden van Rotary Het Hogeland zijn vrouwen en mannen met zakelijke, publieke en maatschappelijke functies en de meeste leden wonen in de gemeente Het Hogeland. We zijn sterk betrokken bij onze gemeente en het Hogeland en willen bijdragen aan een goede samenleving in een aantrekkelijk leefomgeving. We investeren in goede doelen, in kennisdeling en in onderlinge vriendschap. We komen wekelijks bij elkaar en ondernemen allerlei acties, regelmatig samen met andere clubs.

Over heel de wereld zijn in ruim 200 landen 32.000 Rotaryclubs actief.

Wij steunen diverse goede doelen

Rotary Club Het Hogeland steunt jaarlijks meerdere acties en goede doelen. In het Rotaryjaar is dat Stichting Leergeld Groningen.

Andere goede doelen:

Alle kinderen mogen meedoen in Het Hogeland!

Rotaryclub Het Hogeland ondersteunt dit jaar Stichting Leergeld Het Hoogeland.

In Nederland leeft 1 op de 12 kinderen in armoede. Deze kinderen kunnen niet meedoen aan activiteiten die voor hun leeftijdsgenootjes heel normaal zijn omdat er niet genoeg geld is. Onze missie is: Alle kinderen doen mee! Want nu meedoen is straks meetellen!

Wij helpen kinderen uit gezinnen met geldzorgen in Het Hogeland. Samen met andere stichtingen, zorgen wij ervoor dat alle kinderen dezelfde kansen hebben. We helpen met schoolspullen, sport, een laptop, fiets of een verjaardagscadeau. Ouders en verzorgers kunnen zo het beste aan hun kind geven, en elk kind kan meedoen!

Klik hier voor de website van Leergeld Het Hoogeland.

Naar de bollen editie 2024

Op Koningsdag 27 april 2024 vindt de traditionele wandel-, fiets- en motor/autotourtochten langs de bollenvelden weer plaats.

Eén van de goede doelen die wordt gesteund door Rotaryclub Het Hogeland is Stichting Leergeld Het Hoogeland. Wij hopen op veel deelnemers en op een grote opbrengst zodat wij met elkaar onze kinderen in de gemeente kunnen geven wat zij verdienen.

Klik hier voor een bezoek aan de evenementwebsite.