Stichting Mariton

Rotaryclub Vught steunt stichting MariTon

Rotary Vught ondersteund de Stichting MariTon. Deze stichting is opgezet om gezinnen met een minimum inkomen, die net geen gebruik kunnen maken van de Voedselbank, te helpen waar nodig. Dit kan met voedsel, klusjes, fietsen, huishoudelijke apparaten maar ook met financiële ondersteuning. Marion is deze stichting ooit begonnen omdat ze merkte dat gezinnen met een inkomen dat iets hoger is dan het minimum, buiten de boot vallen voor diverse ondersteuning. Meer informatie op stichtingmariton.nl.

Rotaryclub Vught organiseert jaarlijks het feestelijk evenement ‘Proeven van Muziek’. Regien Kievits, commissievoorzitter, vertelt: “In het vroege voorjaar, nog voor coronamaatregelen allerlei beperkingen oplegden, hielden we een mooie avond in DePetrus. Met lokaal muzikaal talent en aansluitend een dansfeest met o.a. Bigband Copchase en ‘De Dames Draaien Door’. Onze leden en hun kinderen verzorgden de bediening, maakten heerlijke hapjes en brachten veilingstukken in. De opbrengsten bedroegen in totaal 10.000 euro.” Voorzitter van de Rotaryclub Annette Pasveer voegt toe: “We hebben de volledige opbrengst van de feestavond bestemd voor het goede werk van Stichting Mariton. Ook op langere termijn blijven we Marion helpen: elke maand kookt een van de leden, of vrienden van, de ‘Pan van Mariton’. Gezinnen kunnen een heerlijke maaltijd afhalen bij Marion.”

A group of people sitting on a bench

Description automatically generated

Stichting Mariton krijgt steun van Rotaryclub Vught