World Cleanup Day

Jaarlijks wordt de ‘World Cleanup Day georganiseerd, de grootste wereldwijde opschoonactie. Maar liefst 180 landen doen mee. En wij in Nederland natuurlijk ook.

Rotary Club Zuidplas heeft hier actief aan meegedaan met een opruimactie in Nieuwerkerk aan den IJssel. Een gezellige ochtend waarbij wij samen met andere bewoners van Zuidplas bij hebben gedragen aan het opruimen van zwerfafval.

Via een aantal kortere en langere routes door de wijken in Zuidplas is zwerfafval opgeruimd en dit was tevens een goede mogelijkheid om je met een flink aantal stappen fit te lopen! Gemeente Zuidplas ondersteunde deze actie door het beschikbaar stellen van afvalgrijpers en afvalzakken en Rotary Club Zuidplas heeft gezorgd voor handschoenen, veiligheidsvesten en begeleiding.

Al met al een gezellige ochtend die is afgesloten rond 12:00 uur met een kop soep en een broodje.