jaarlijkse activiteiten rotary club breda

Rotary Club Breda is een actieve club met meerdere vaste succesvolle jaarlijkse evenementen. Naast fundraising krijgt juist ook de inzet van ons netwerk en verbintenis met de maatschappij speciale aandacht. Op het vlak van fundraising organiseert Rotary Club Breda jaarlijks, in samenwerking met Pathé, een exclusieve filmpremière. De Eetclub, Nova Zembla, Sky Fall, Het Diner, Michiel de Ruyter, Spectre en Inferno, stonden garant voor een uitverkochte zaal en een waardevolle cheque voor lokale organisaties/activiteiten zoals Revant, De Blauwe Kamer, Stichting Mees, de Biesboschtocht en Steungezin.nl. In 2013 is hierbij, in samenwerking met drie andere Rotary Clubs in Breda de Rotary Santa Run bijgekomen.

Op het vlak van maatschappij organiseert de club, in samenwerking met Rotary Club Zevenbergen, elke jaar een roemrijke vaartocht voor ouderen met De Zilvermeeuw over de Biesbosch. Voor velen een uitje om te koesteren. JobRotary wordt in ons district actief door Rotary Club Breda neergezet en uitgedragen. Leden van de club coachen hierbij werkzoekenden in hun zoektocht naar een nieuwe maatschappelijke betrekking. Coachen, dus de waardevolle spiegel en klankbord die niet iedereen in zijn/haar eigen netwerk heeft (www.jobrotary.nl). Ook de jeugd krijgt binnen de club actief aandacht via ons jaarlijkse programma “Meet, Greet & Experience the Professional”. Leerlingen van de vijfde klas van het Stedelijk Gymnasium krijgen de kans om, op basis van een schriftelijke motivatie, een dag met een professional mee te lopen en op deze wijze hun studiekeuze te vergemakkelijken. Zowel voor professional als leerling een waardevol traject.