Santa Run 2019

€10.065 euro succesvolle Santa Run naar Zomerkampen en Nuwenhuys

BREDA - De opbrengst van de Rotary Santa Run is dit jaar €10.065. Het geld wordt verdeeld onder de Stichting Zomerkampen en de Stichting Maatschappelijke Activiteiten Nuwenhuys.

Burgemeester Paul Depla overhandigde zondag na afloop van de loop een cheque met het totaalbedrag aan de vertegenwoordigers van beide goede doelen, Wilfred Huysmans (Zomerkampen) en Annina van Logtestijn (Nuwenhuys).

De Rotary Santa Run vond dit jaar wederom plaats in het Ginneken, ondanks het afgelasten van de Kerstmarkt. Deelnemers konden kiezen uit 3 of 6 kilometer vanaf de Ginnekenmarkt door het Mastbos. Het geld werd bijeengebracht door de aanschaf van de pakken door de ongeveer 350 deelnemers en door bijdragen van sponsoren.

Tijdens de loop volgden de lopers een spoor van lampjes door het bos. Vrijwilligers van de vier Bredase Rotaryclubs, te weten Breda,  Breda-Mark en Aa, Breda Mastbos en Breda-Zuid, begeleidden de deelnemers. Leden van Roteract assisteerden eveneens.

Vijftigste editie zomerkampen

De Stichting Zomerkampen gebruikt het geld voor de vijftigste editie van de vakantieweken, waar kinderen van wie de ouders de vakantie niet kunnen betalen toch vakantie kunnen beleven.

In 2018 zijn er 185 kinderen gesponsord geplaatst. “De verwachting is dat we binnen nu een vijf jaar op 220 kinderen zitten voor wie we sponsoring nodig hebben”, vertelt voorzitter Wilfred Huysmans aan de organisatie van de run. “Daarom hebben we steeds meer sponsors nodig, dat valt niet altijd mee. Vandaar dat we ook zo blij zijn met de steun van de Santa Run.”

Bakhuis

Voor Nuwenhuys betekent de donatie van de Rotary Santa Run dat er een nieuw project gestart kan worden, verwacht voorzitter Annina van Logtestijn. “We hebben een bakhuis op het terrein waar we maandelijkse ontmoetingen willen realiseren. Tijdens het bakken van pizza of brood kunnen mensen met en zonder beperking elkaar rondom het bakhuis ontmoeten.”