Eén jaar veilig drinkwater voor kindertehuizen Kolkata

Eén jaar veilig drinkwater kindertehuizen Kolkata (Calcutta), India

Rotaryclub Amersfoort-Regio heeft besloten bovengenoemd project te steunen door de kosten van de voorziening van één jaar veilig drinkwater geheel voor zijn rekening te nemen.

Achtergrond

Future Hope heeft 7 kindertehuizen en een school in Kolkata (Calcutta) India. Er zijn meer dan 200 kinderen en 40 medewerkers. Drinkwater uit de kraan is niet veilig en kan leiden tot besmetting met ziekten als Hepatitis A en Typhus. Daarom worden Aquaguard machines gebruikt voor het reinigen en filtreren van het drinkwater en worden de watertanks 1 x per 3 maanden schoon gemaakt.

Probleem

De twee Aquaguard machines op de school zijn niet voldoende waardoor kinderen toch kraanwater gaan drinken. Om de capaciteit te verhogen wil men een water koel en reinigingsmachine aanschaffen.

Bovendien dienen zes van de elf Aquaguard machines te worden vervangen.

Voorts dient de apparatuur te worden onderhouden.

Gevraagde bijdrage

aanschaf van 6 Aquaguard machines (om drinkwater te maken)

€ 900,--

aanschaf 1 water koel- en reinigingsmachine

€ 486,--

het onderhoudscontract voor de 11 Aquaguards gedurende 1 jaar

€ 195,--

driemaandelijkse schoonmaak van watertanks gedurende 1 jaar

€ 383,--

Totaal

€ 1964,--

( Zie specificatie verderop in de Engelse tekst)

Effect

Op deze wijze zijn de kindertehuizen en school (200 leerlingen en 40 man staf) gedurende een jaar verzekerd van de voorziening van veilig drinkwater

Financiering

-

100% bijdrage club; Matching grants, District simplified grant etc niet van toepassing

Uit fundraising 2011/2012

Verantwoording

Via jaarverslaglegging organisaties.

Deelnemende Rotarians

Gehele Rotaryclub Amersfoort-Regio i.v.m. fundraising

Begunstigde: Stichting Future Hope Nederland

Future Hope is in 1987 opgezet om de straatkinderen van Kolkata, het vroegere Calcutta, betere kansen te bieden. Wat begon als een klein, geïmproviseerd initiatief van een jonge Britse bankier met een handvol straatkinderen is inmiddels uitgegroeid tot een organisatie met zeven huizen, een school en een kleine professionele kliniek. Meer dan 200 kinderen noemen Future Hope op dit moment hun thuis. (zie bijgaande folder)

De stichting Future Hope Nederland werft fondsen voor de dagelijkse onkosten van Future Hope. Future Hope is afhankelijk van de vrijgevigheid van haar donateurs en wordt niet gesteund door een overheid of andere officiële instanties.

Het bestuur van Stichting Future Hope Nederland bestaat uit:

Maarten Klessens - voorzitter

Marieke Sikkens - secretaris: marieke.sikkens@futurehope.net

Thijs Beetstra - penningmeester

futurehope@vsnl.net

www.futurehope.net

Rekeningnummer

ABN Amro 54.01.47.478

Stichting Future Hope Nederland, Rotterdam

Adres hoofdorganisatie:

Future Hope UK

Registered Charity No. 1001769

107 Abbotsbury Road, London W14 8EP

Lokale organisatie

Future Hope India

Oprichter en manager Tim Grandage

Planning

Bedrag z.s.m. overmaken

Safe Drinking Water for Future Hope

There are several waterborne diseases in India, such as Hepatitis A and Typhoid that make drinking water from a tap unsafe. In Future Hope we solve this problem by cleaning the overhead and underground water tanks on a 3 monthly basis and we use ‘Aquaguard’ machines to clean and filter the drinking water.

An Aquaguard needs to be replaced about every 3 years due to heavy duty and wear and tear and all the machines are on an annual service contract to make sure they are in good working condition.

Every home has an Aquaguard machine and the school has an additional two machines. However, to supply drinking water for the 230 Students and 25 teaching staff in Future Hope School, the two Aquaguard machines are not sufficient, resulting in children drinking water straight from the tap. It is therefore suggested to invest in a Water Cooler & Purifier machine that can store 80 litres of safe drinking water at one time and is fitted with 2 taps. Currently we have a total of 11 Aquaguards of which 6 need urgent replacement.

Estimates for:

6 New Aquaguards

2 For or the two Girls Homes, 2 for Rowland Road Home (Up & Down) and 2 in the School.

Aquaguard Hi Flo Water Purifier

Rs 9490

€ 150

/machine