Opknappen binnentuin Woonzorgcentrum De Lichtenberg 2

Opknappen binnentuin Woonzorgcentrum De Lichtenberg

Woonzorgcentrum De Lichtenberg

Met het Aspergefestival Leusderweg 2012 werden door de verkoop van aspergepakketten met asperges, eieren, beenham en wijn, en daarnaast aspergequiches, aspergetaarten en aspergebonbons, fondsen gegenereerd om het opknappen van de binnentuin van Woonzorgcentrum De Lichtenberg in Amersfoort mogelijk te maken. Rotaryclub Amersfoort-Regio organiseerde daartoe voor de tweede keer het ‘aspergefestival’ op de zaterdagen 12 en 26 mei 2012 op twee locaties aan de Leusderweg in Amersfoort.

Het geld is besteed aan het vervangen van de bestrating bij de renovatie van de binnentuin in Woonzorgcentrum De Lichtenberg. De beplanting en de vijverpartij zijn komend voorjaar aan de beurt.

De binnentuin wordt gebruikt voor activiteiten ten behoeve van de bewoners rond het atrium en biedt gelegenheid om gasten en familieleden op een aantrekkelijke manier te kunnen ontvangen.

Woonzorgcentrum De Lichtenberg

In een bosrijke en rustige omgeving in Amersfoort ligt Woonzorgcentrum De Lichtenberg. Door de parkachtige ligging, met wandelpaden die ook begaanbaar zijn met rollator en rolstoel, hebben de bewoners veel bewegingsvrijheid.

Het woonzorgcentrum biedt een prettige woonomgeving waarbij de zorg goed en professioneel is geregeld. Er is een gevarieerd aanbod van activiteiten op het gebied van recreatie, ontmoeting en educatie.

De Lichtenberg heeft 75 eenpersoonsappartementen en vier appartementen voor echtparen of samenwonenden. Bovendien zijn er drie tweepersoonsappartementen die zijn aangepast voor één rolstoelgebruiker. U bent welkom in De Lichtenberg met ZZP-indicatie 1 t/m 4.

Woonzorgcentrum De Lichtenberg is van oorsprong een protestants-christelijk huis, maar het staat nu uitdrukkelijk open voor alle gezindten.