20 november 2022: Ouderenlunch

De kapel van het voormalige Eemklooster in Amersfoort verandert op zondagmiddag 20 november in een sfeervol restaurant. Rotaryclub Amersfoort-Regio trakteert dan honderd alleenstaande of minder mobiele ouderen op een uitgebreide lunch. Het driegangenmenu is door de keuken van Sociëteit Amicitia klaargemaakt. Leden van de club doen de voorbereiding, serveren en entertainen. De gasten zijn ouderen die meestal alleen thuis eten en die het gezellig vinden om verwend te worden met een uitgebreide lekkere maaltijd, waar ze samen met anderen van genieten.

Afbeelding met tafel, binnen, vloer, instellen

Automatisch gegenereerde beschrijving

Uitnodigingen worden verspreid via organisaties en instellingen voor ouderen in Amersfoort, zodat uit alle wijken van de stad gasten verwelkomd kunnen worden. De middag wordt georganiseerd door de commissie Community Service van de Rotaryclub, die hiermee een bijdrage wil leveren aan de verbinding in de stad. Alle kosten worden gedragen door de club, die hiervoor de opbrengst gebruikt van de Kerstlichtjesactie 2021. Dat jaar hebben tientallen particulieren en bedrijven een lichtje geadopteerd in de kerstboom die de Rotaryclub had geïnstalleerd op de Varkensmarkt. Ook dit jaar wordt de Kerstlichtjesactie gehouden, met als doel het ondersteunen van oudere vluchtelingen.

Leden of stadgenoten die een gast voor de Ouderenlunch willen aandragen, kunnen hiervoor een mail sturen aan de club.