De Vergeten Oudere Vluchteling

Rotaryclub Amersfoort-Regio zet zich in voor de Vergeten Vluchteling: ook ouderen verdienen een plek!

Niet alleen gezinnen, moeders en kinderen vluchten vanuit oorlogsgebieden in de Oekraïne en Syrië, maar Amersfoort huisvest óók bejaarden en ouderen die – alleen of met hun familie – hopen op een beter vandaag in onze stad. Hoewel er gelukkig heel veel projecten zijn om jongeren te helpen integreren, vormen ouderen een beetje een 'vergeten groep'. Terwijl juist zij onze hulp nodig hebben om onze taal, cultuur en stad te leren kennen en te integreren.

Rotaryclub Amersfoort-Regio wil hier iets aan doen. Samen met u. Er is geld en er zijn handen nodig om oudere vluchtelingen te ondersteunen om hun plek in onze samenleving te vinden. Bijvoorbeeld met op de doelgroep aangepaste taalcursussen, door hen kennis te laten maken met Nederlandse leeftijd- en vakgenoten, hen te helpen zinvolle tijdsbesteding of werk te vinden ... genoeg te doen!

Steun daarom de Wijnactie Najaar 2022 door wijn te bestellen en/of de Kerstlichtjesactie 2022 door een lichtje financieel te adopteren en doe mee met de activiteiten waar u een praktische bijdrage aan kunt leveren.