2023-01-26 Beroepen voorlichting 2023

Beroepenvoorlichting 2023

De Rotaryclubs in Bergen op Zoom organiseerden donderdag 26 januari jl. de Beroepenvoorlichting voor Havo en VWO scholieren.

In het Moller Lyceum vertelden zo’n 60 professionals de leerlingen over hun beroep. Zo kregen de leerlingen, die in hun (voor)laatste schooljaar zitten, een levendig inkijkje in het dagelijks leven van de beroepen waarin zij geïnteresseerd waren. De leerlingen staan op een belangrijk punt: zij beslissen binnenkort wat zij gaan studeren en wat zij “willen worden”. Het maken van een goede studiekeuze is dan cruciaal.

De praktijkervaring van de sprekers over hun opleiding, dagelijkse werkzaamheden, salariëring, toekomstmogelijkheden en vele andere zaken zullen de leerlingen ondersteunen bij het maken van de keuze voor hun vervolgopleiding. De sprekers die voorlichting gaven over hun beroep zijn of zelf Rotary-lid dan wel afkomstig uit het uitgebreide Rotary-netwerk.

Eind januari 2024 zal de volgende Beroepenvoorlichting worden georganiseerd.

Afbeelding met tekst, uitrusting

Automatisch gegenereerde beschrijving