Kikid

Rotaryclub Beverwijk en Stichting KiKid

Als club willen wij bijdragen aan een positieve ontwikkeling van de jeugd in de Beverwijkse samenleving. Dit doen wij door materieel en immaterieel te investeren in projecten die een (bewezen) bijdrage leveren aan de ontwikkeling van jongeren en jeugdigen. Zoals overal in de samenleving heeft de jeugd in Beverwijk te maken met moeilijke thema’s als cyberpesten, drugs, schuldenproblematiek. Samen met jongeren, beleidsmakers, scholen en andere betrokken instanties willen we werken aan bewustwording van jongeren met betrekking tot de kracht en invloed die zij zelf hebben, om gelukkig en succesvol te zijn. Hierdoor worden ze sterker en maken ze betere keuzes. Dit is goed voor henzelf en voor mensen om hen heen. We geloven in de (positieve) kracht van jongeren en willen daar graag in investeren.

Dit doet Rotaryclub Beverwijk o.a. in samenwerking met Stichting Kikid. Kikid ontwikkelt theaterprojecten die er op gericht zijn ECHT in gesprek komen met jongeren over voor hen belangrijke thema’s. Thema’s zoals alcohol en drugs, relaties en seksualiteit, geld en schulden, social media, groepsdruk en (cyber)pesten. Kikid gelooft dat het vergroten van weerbaarheid bij jongeren mogelijk is door een open en eerlijk gesprek – voor jongeren, door jongeren in verschillende vormen - met hen aan te gaan. Door jongeren echt te zien, leren zij zichzelf echt te zien en anderen om hen heen. Kikid creëert met haar programma’s een sfeer waarin jongeren zich meer verbonden gaan voelen, met zichzelf en anderen.

Wilt u ook iets bijdragen bijvoorbeeld in de vorm van een donatie? Neem dan contact met ons op.

<iframe width="451" height="263" src="https://www.youtube.com/embed/YdZbydGyw_U" frameborder="0" allow="autoplay; encrypted-media" allowfullscreen></iframe>