Kinderafdeling RKZ

Rotaryclub Beverwijk en de Kinderafdeling/Kinderbrandwondencentrum van het Rode Kruis Ziekenhuis

Kinderen horen niet in een ziekenhuis. En als ze daar al noodgedwongen moeten verblijven, bijvoorbeeld omdat ze ernstige brandwonden hebben, dan gun je ze heel erg dat ze zo nu en dan even kunnen ‘ontsnappen aan het idee van ziek zijn’ en afleiding hebben van hun hun pijn en de impact van hun ‘ziekte’.

Het Rode Kruis ziekenhuis Beverwijk heeft voor deze kinderen de afgelopen jaren geïnvesteerd in allerlei mogelijkheden om te kunnen spelen  en te kunnen ontspannen. Dit betreft bijvoorbeeld een binnenspeelkamer en een verbandwisselkamer waar ook veel aanwezig is om de kinderen af te leiden.

Het zou fantastisch zijn als deze kinderen ook buiten kunnen spelen. Er is een buitenspeelplaats aanwezig, maar deze is sterke verouderd, onaantrekkelijk voor de wat oudere kinderen en dringend aan vernieuwing toe. Het komende Rotary jaar wil de Rotaryclub Beverwijk samen met de Stichting Vrienden van het Rode Kruis Ziekenhuis een nieuwe buitenspeelplaats realiseren.

Dit doen we zoals we al onze maatschappelijke projecten in Beverwijk doen: niet alleen geld doneren, maar ook nauw betrokken zijn bij de daadwerkelijke realisatie. Onze leden die iets kunnen betekenen in dit project zetten met passie hun talenten en hun vak in om met elkaar dit mooie project te realiseren. Zo hebben we bijvoorbeeld een architect in huis die samen met de mensen van het Rode Kruis Ziekenhuis een ontwerp gaat maken. We gaan onze netwerken gebruiken om mensen in te zetten die in de feitelijke realisatie een rol kunnen spelen. Ten slotte gaan een aantal leden de handen uit de mouwen steken bij het ‘bouwen van de buitenkinderspeelplaats’

Wilt u ook iets bijdragen bijvoorbeeld in de vorm van een donatie? Neem dan contact met ons op.