De RYLA 2018 Parkstad heeft plaatsgevonden

Ryla 2018 Parkstad

De RYLA (Rotary Youth Leadership Award), een training in persoonlijk leiderschap, is er voor jou (18 -28 jaar).

Geachte Rotarians,

Regio 1550 kenmerkt zich door 2x per jaar een RYLA te organiseren waarbij tekens andere clubs samenwerken. Met een vaste structuur en telkens een wisselende inhoud en locatie wordt leiderschap op bijzondere wijze vorm gegeven. De intensieve samenwerking tussen de clubs om dit evenement vorm te geven is van meerwaarde. Het resultaat is een geweldig weekend waarbij jongeren niet alleen een persoonlijke ervaring opdoen maar ook beeld krijgen waar Rotary voor staat; Service above Self.

Dit voorjaar hebben 5 Rotary Clubs uit Parkstad de organisatie op zich genomen van de RYLA van 13 - 15 april a.s. bij Abdij Rolduc in Kerkrade. Een uitdagend programma waarin creativiteit en leiderschap centraal stond. In verschillende workshop werken de deelnemers samen om constructief en expressief de grenzen op te zoeken.

In het najaar neem Rotary Club Leudal de organisatie op zich en zoekt de samenwerking met Weert en Rotaract Club Midden Limburg.

Vooraf zal met behulp van een online scan van elke deelnemer een profiel worden opgesteld waar gedurende het weekend op wordt gereflecteerd. Het thema leiderschap staat steeds centraal dat telkens op een andere wijze wordt uitgewerkt. Dit wordt mogelijk gemaakt door vrijwillig kennis en ervaring beschikbaar te stellen waarmee jongeren (18-28 jaar) een ervaring rijker worden.

Zie ook:

Facebook: RYLA 1550

Verslag RYLA 2018 Parkstad door deelnemer Vincent Janssen.

Foto Album

Van harte aanbevolen.