Ruim 75.000 euro opgehaald met wandeltocht tegen kanker

Rotaryclub Eindhoven-Zuid organiseerde op zaterdagavond 24 juni een wandeltocht voor het goede doel: Dé Midzomernachtwandeltocht.

Het was niet de eerste keer dat deze actieve Rotary-club dit evenement organiseerde. Zelfs in Corona-tijd werd er op een creatieve manier een wandeltocht georganiseerd. Dit jaar werd er onder het thema “Kilometers tegen Kanker” gelopen voor 4 regionale organisaties die de strijd aangaan tegen kanker. Het werd een geweldig succes. Met de tocht werd dit jaar in totaal 75.787 euro opgehaald. Een record-bedrag.

Aan de aftrap van de 'Midzomernachtwandeltocht' verschenen 963 deelnemers. Zij konden uit vijf afstanden kiezen. Zo was er een wandeltocht van dertig kilometer, twintig kilometer, vijftien kilometer, tien en vijf kilometer. De deelnemers lieten zich sponsoren voor het goede doel. In totaal waren er iets meer dan vierduizend donateurs. Daarmee werd dus een bedrag opgehaald van ruim 75.000 euro. Dat geld wordt verdeeld over vier regionale organisaties.

Meer dan geld alleen

Het was een bijzondere avond voor de wandelaars. Enerzijds genieten ze van een prachtige wandeling, anderzijds worden veel herinneringen gedeeld aan vrienden die vechten tegen kanker. De 4 regionale organisatie waarvoor gelopen werd, waren zelf ook actief. Zowel bij de voorbereiding, het vinden van wandelaars en sponsoren, als bij de avond zelf. Dit geeft aan hen ook veel energie. Enkele citaten uit de bedankjes van deze organisatie:

Zoveel inzet als club verdient een meer dan groot compliment.. een opbrengst meer dan geweldig

We hebben het geweldig gevonden!!

Zo’n event geeft onze organisatie vleugels.

De organisatie heeft, na een gedegen selectieronde, gekozen voor 4 regionale organisaties die dus alle kanker gerelateerd zijn.
Het Maxima MC fonds  en het Catharina onderzoekfonds richten zich vooral op onderzoek tegen kanker. De stichting YvYa richt zich op snel ontdekken van borstkanker en bij inloophuis Den Eik is iedereen welkom die met kanker in aanraking kwam.
Allemaal regionale organisatie dus

RC Eindhoven-Zuid richt zich alweer op het volgende fundraising-evenement.

Op 1 september organiseert de club een Charity Open Golftoernooi op Golfclub de Peel. Opnieuw is er gekozen voor een bijzondere aanpak. Zie: golf.rotary-eindhoven-zuid.nl Zie ook de bijlage voor meer informatie.

Bart van Dijk

PR commissie