Rotaryfestival 2022

Het organiseren van een festival betekent ook een reis naar dit evenement toe. Wij nemen jullie graag mee op die reis.

De sprekers die je kunt verwachten op het Rotary Festival:

• Prof. Martina Vijver praat ons bij over de invloed van het menselijk handelen op de klimaatverandering en ziekteverwekkers. Tussen hoop en wanhoop. Zij gebruikt ter illustratie de invloed van onze ‘groene’ beslissingen op de biodiversiteit van een sloot en de consequenties die daaruit voortvloeien.
  • Nic Balthazar komt uit België en gaat ons op cabareteske wijze onderhouden over ons klimaat. Maar vergis u niet: onder een stevige laag humor schuilt een ernstige boodschap!
  • Motalib Weijers is van RC Uden en komt uit Bangladesh. Als zelfverklaard wees en straatjochie groeide hij op tot een succesvol zakenman. Zijn maatschappelijk hart doet hem werken aan de distributie van HPV tests (Baarmoederhalskanker) onder de Bangladeshe meisjes.
  • Lotta Croisset is Zweedse en volledig geïntegreerd in de Nederlandse samenleving. Ze heeft een sterk verhaal hoe je bedrijven en organisatie zelfsturend kan maken, scherp gericht op diversiteit. Ze is President van de Soroptimisten.
  • Andreas Wismeijer is psycholoog en verrast ons in twee spreekbeurten met zijn inzichten op het thuiswerken versus het werken op kantoor. In een tweede sessie geeft hij duiding aan onze stress bij het bewaren van geheimen.

In volgende nieuwsbrieven nemen wij jullie verder mee op onze ontdekkingsreis.

Tot slot een vraag: welke Rotaryclub of Rotarian/Rotaractor wil een bijdrage leveren aan de muzikale ondersteuning van ons Festival? Wij hebben al een basis van artiesten, maar omdat dit een festival is van en door Rotarians, zien wij graag jullie bijdrage tegemoet.

Al 168 Rotaryclubs hebben zich ingeschreven. Met de losse kaartverkoop verwachten wij meer dan de 3000 gasten. Wij krijgen ook de vraag van Rotarians of zij zich op individuele basis kunnen inschrijven. Op onze website www.rotary.nl/festival zie je hoe dat kan.