Plasticdieet

Plastic Dieet - 40 dagen ‘Reduce & Refuse’

Na de start in het nieuwe jaar met alle goede voornemens willen we ons graag richten op minder afval en met name ook minder plastic afval.
Enkele ideeën:

1. Organiseer met je club een ‘walking dinner’ of ‘Safari-diner’ waarbij je voor-, hoofd-, nagerecht steeds op een andere plek bij een van je clubleden gebruikt. Zo kunnen alle clubleden meedoen om bij de bereiding zo min mogelijk plastic verpakkingen te gebruiken.
  2. Eet je restjes op, dan hoef je ook geen nieuw plastic verpakkingen te kopen en het is goed voor het milieu en je eigen gezondheid.
  3. Weiger plastic cadeauverpakkingen bijvoorbeeld voor bloemen en koop geen nieuw plastic en vooral geen eenmalig plastic, hergebruik kleding en plastic producten zo lang mogelijk.
  4. Gebruik cosmetica en persoonlijke verzorging (zeep, shampoo) zonder microplastics: check de ‘Beat the Microbead’ app.
  5. Andere tips: gebruik de ‘My Little Plastic Footprint’ app

Doen jullie mee? Meld de actie van jullie club in de Whatsapp groep "Environment challenge", liefst met een of meerdere foto's en kom in aanmerking voor een mooie prijs: het boek “Dit was de Plastic Tijd!”

Meer weten of nog geen lid van de Whatsapp groep "Environment challenge": meld je aan en neem contact op met een van de leden van de Duurzaamheidcommissie.

website van de Duurzaamheidscommissie