Rotaract op reis naar India

Peace conferentie 2023.... en het vervolg

Speciale aandacht was er voor het initiatief van enkele Rotaracters om mee te gaan met een Rotary Polioreis naar India om te helpen bij het vaccineren en het bezoeken en geven van gastlessen op scholen die door Rotaryclubs zijn opgezet.

Graag voeg ik onderstaand stukje toe en vraag jullie steun voor dit prachtige initiatief.

Rotaract Nederland naar India voor End Polio Now!

Tijdens de Peace Conference van 2023 sprak internationale vicevoorzitter Nicki Scott ons toe over het End Polio Now. Hierdoor kwamen we op het idee om zelf de handen uit de mouwen te steken. Uiteindelijk kregen we contact met een Rotarian uit Agra, de stad van de Taj Mahal, in India. Zij staan te springen om onze hulp en daarom reist een groep van elf Rotaracters en Rotarians (net Rotaract-af) af naar Agra van 10 tot en met 17 september.

In India hebben de lokale gemeentelijke gezondheidsdiensten in kaart welke kinderen nog geïmmuniseerd moeten worden. In samenwerking met deze instanties zullen we kinderen in de leeftijd van 0 tot 5 jaar immuniseren tegen polio. Daarnaast zullen we een lokaal oogziekenhuis bezoeken en een school bezoeken die is opgericht door Rotary-clubs. Deze school heeft als doel onderwijs te bieden aan de armste kinderen in de omgeving. Uiteraard willen we de kinderen ook wat meegeven. Daarom zijn we op zoek naar sponsors die ons willen ondersteunen. Bent u of is uw club geïnteresseerd?

Stichting Internationale Rotaract Activiteiten Nederland
NL41 BUNQ 2078 0989 06

Met deze betaallink: https://bunq.me/StichtingInternationaleRotaractActiviteitenNederland