Ornella Corsant-Colat voorgedragen

De Rotary Foundation van D1570 heeft Rotary Peace Fellowship kandidate Ornella Corsant-Colat voorgedragen voor het prestigieuze Masterprogramma van Uppsala University.

Ornella is Française en werkt voor een NGO in Bangui, Centraal Afrikaanse Republiek (CAR), als Safety Advisor, waarbij ze op basis van data-analyse NGO’s over dagelijkse veiligheid adviseert. Daarvoor werkte ze 3 jaar bij de Verenigde Naties als informatie-analist, ook in CAR. Ornella heeft een Bachelors van Drew University in Political Science and International Relations.

Met het scholarship wil zij onderzoek doen in hoe data-driven analyse in het humanitaire domein kan bijdragen aan vrede en vermindering van geweld. Het Uppsala Data Conflict Program past precies bij die ambitie.

Ornella is een gedreven jonge vrouw die ‘service above self’ leeft: ze verblijft al jaren in heel bescheiden container behuizing in CAR om te helpen het geweld daar te verminderen en kwetsbaren te beschermen.

Peace Fellow
Zo dragen we als Rotarians ons steentje bij aan een betere wereld! Wil je meer weten over Peace Fellows, kijk dan https://www.rotary.org/en/our-programs/peace-fellowship