2019 Amsterdam

Inspirerende WaterConferentie

Zaterdag 13 april zijn de bezoekers van de Waterconferentie D1580 geïnspireerd geraakt door een tal van sprekers. Gouverneur Barbara van Goethem openende de ochtend en zij introduceerde Margot Ribberink als dagvoorzitter. Zij heeft met haar expertise de sprekers geïntroduceerd.

End Plastic Soup

Madelon Schaap en Michiel Dumont hebben de EndPlasticSoup boodschap over kunnen brengen: het wereldwijde en groeiende probleem van de plastic soep. Daarnaast hebben zij het belang van de landelijke actiedag van 1 juni kunnen benadrukken. https://endplasticsoupnow.nl/1-juni-2019-epsn-actiedag/

De documentaire Normal is Over van de documentaire maker Renée Scheltema werd gepresenteerd door Siebe Schootstra en Debora van der Zee. De oproep om Normale is Over met de club of een aantal club gezamenlijk te gaan kijken en de discussie daarna te voeren over hoe we met de aarde omgaan. De acties die je zelf of met de club kan doen komen aan het einde in beeld. http://normalisoverthemovie.com/

In de pauze kwamen de gesprekken los onder het genot van koffie en een lekker "Be The Inspiration" gebakje. Waar ook de mogelijkheid was om de Plastic Soup Atlas te kopen voor €29,95 . Er werden diverse projecten van clubs getoond.

Verdergaand op de Waterconferentie werd tussen Heleen Ekker en Willemijn Hoebert, twee belevingsconcerten gecreëerd door Mike del Ferro en Andre Heuvelman Corporate.

Het doel hiervan was om op een bijzondere manier meer bewustzijn te creëren voor de schoonheid van onze planeet. Hierbij keken we naar beelden van zee en licht van de wereldberoemde Ray Collins - Photographer waarbij we tegelijkertijd luisterden naar de prachtige combinatie van het pianospel van Mike en het trompetspel van André.

Deze belevingsconcerten waren te omschrijven als echte zen-momenten, waarbij ze het doel zeker behaald hebben om op een bijzondere manier de schoonheid van onze planeet te laten zien.

Heleen Ekker heeft verteld over haar boek Gevoelstemperatuur.

Waarom ze de vier weer mensen van de NOS heeft geïnterviewd. Het onderwerp klimaat is hot! We moeten in actie komen. Willemijn Hoebert vertelde haar persoonlijke verhaal waarom ze een extra duurzaam huis heeft laten bouwen.

Het programma verliep super door de inzet van Team Barbara van Rotary club Koggenland.

Mochten deze onderwerpen je interesseren of wil je meer over de waterconferentie weten, bekijk dan hier het online Inspiratiemagazine:

De presentaties