De DCC helpt de clubs met interne en externe communicatie en publiciteit, om zo het beeld van Rotary goed naar buiten te brengen.

De doelstelling voor de externe communicatie van Rotary is:

“Het in de externe omgeving creëren van een beeld van Rotary als een organisatie die op basis van geleverde acties daadwerkelijk een bijdrage levert aan de verbetering van de samenleving.”

Uit hoofde van hun functie zijn de gouverneur en de inkomend gouverneur ook lid van de DCC.

WAT DOET DE DCC?

Voor clubs

• Helpt een plan voor communicatie en PR op te zetten voor de club en voor acties/campagnes
    In het Brandcenter staat al veel informatie om aan de slag te gaan
  • Helpt met suggesties voor de Social Media berichten (teksten/visuals) hashtags
  • Helpt bij het beheer van de clubwebsite
  • Bevordert het correcte gebruik van het logo en de Rotary huisstijl; te vinden in het Brandcenter

District

• Adviseert de Districtsstaf en de Districtscommissies op het gebied van communicatie.
    Voor verdere ondersteuning  is er een landelijke toolbox in ontwikkeling waar clubs straks gebruik van kunnen maken.

Meer informatie

Hieronder een aantal links naar meer informatie, vragen of suggesties aarzel dan niet contact met ons op te nemen.

DCC-LEDEN

• Madelon Schaap (RC Amsterdam Zuid)
  • Anja Zwarthoed (RC Purmerend)
    Commissielid