xx

.

PETS 15 APRIL 2023

De PETS is de voorbereiding op het clubvoorzitterschap en we zijn blij dat we dit jaar met ruim 150 inkomende clubvoorzitters, (ink) bestuursleden, regiovoorzitters, district commissievoorzitters en sprekers op een zeer bijzondere, mooie locatie bij elkaar komen. →

Centraal tijdens de PETS staat natuurlijk het nieuwe thema CREATE HOPE IN THE WORLD van Gordon R. McInally, Rotary International President Elect.

Het ochtendprogramma is exclusief voor de inkomend clubvoorzitters. 's Middags zijn vanaf 13.00 uur ook de medebestuurs- en clubleden, Rotaractors en geïnteresseerde leden van harte welkom.

09.00 uur - ontvangst met koffie

• De inkomende voorzitters worden welkom geheten door de eigen regio-voorzitter.

09.30 uur - opening door Gouverneur Madelon Schaap

• DG Madelon Schaap heet iedereen van harte welkom en introduceert haar opvolger Hans Ruck.

09.40 uur - presentatie jaarthema

• Wie is Hans Ruck, waar staat hij voor en wat zijn de speerpunten voor het komend Rotary-jaar.
  • Het Rotary Jaarthema : Create Hope in the World
    Wat voor betekenis geef je zelf aan dit thema en wat voor kansen zie je hierin voor je eigen club?

10.00 uur - pitches door de commissies van ons District 1580

• Het werk van alle districtscommissies wordt toegelicht door alle commissies en hoe kan jouw club hier gebruik van maken.

In College Tour vorm interviewen inkomend voorzitters -o.l.v. presentator en Rotarian Edward van der Zwaag- een bijzondere Rotarian, die naam heeft gemaakt in zijn vakgebied.

Gast is Alexander Noordijk, predikant en lid van RC Monnickendam

Aan de hand van het motto “Open jezelf – praatjes vullen geen gaatjes” komen de volgende gespreksonderwerpen voorbij:

• Ik ben alles – thema van de Boekenweek 2023
  • Mental Health – emotie, psychologie en welzijn
  • DEI – Diversiteit, Gelijkheid en Inclusiviteit
  • Vocational Service - 4 Way Test van Rotary
  • Create hope in the World – Rotary jaarthema 2023-2024

11.45 uur - afsluiting ochtendprogramma

• Voordat we gaan lunchen sluiten we dit gedeelte af met een groepsfoto op het bordes
    • Tijdens de lunch zullen de regio-voorzitters de plenaire sessie aangrijpen om het gesprek te voeren over community service en projecten die inkomend voorzitters met hun clubs denken te gaan oppakken in hun jaar.

13.00 uur - opening door Gouverneur Madelon Schaap

• DG Madelon Schaap heet iedereen van harte welkom.

reflectie op de ochtend

• Ink. gouverneur Hans Ruck reflecteert op het ochtendprogramma en licht nog een aantal andere aspecten van het jaarthema toe en geeft voorbeelden hoe dit toegepast kan worden in de Rotaryclubs.

• Blik op het lopend Rotary-jaar
    • DG Madelon Schaap