flyer-ihe-scholarships-nl-versie-maart-2019.docx

Rotary Scholarships voor water educatie leggen basis voor een blijvende impact!

Vanaf 2012 hebben 96 door de Rotary Foundation gesteunde studenten, uit 31 verschillende landen, hun masterstudie kunnen afronden aan het wereldvermaarde en toonaangevende instituut voor water educatie: IHE Delft.

Er is geen betere en effectievere manier om watermanagement wereldwijd te verbeteren, dan door de volgende generatie op te leiden. Zij zijn het die het verschil gaan maken. Tot nu zijn ook al 11 van deze 96 studenten cum laude afgestudeerd, en 80% van hen is terug gekeerd en werkt in de watersector.

Voor iedere 18 maanden durende MSc opleiding, is een Rotary Scholarship Global Grant nodig van
$ 50,000.-.

Ook u kan op verschillende manieren betrokken raken bij dit programma:

1.

Weet U iemand voor wie deze MSc studie in watermanagement nuttig is, neem dan contact op met ons zodat we samen een Global Grant scholarship kunnen ontwikkelen.

2.

Onze afstudeerders die nu in hun eigen land werkzaam, kunnen uw lokale WASH / WASRAG Global Grant projecten met hun expertise ondersteunen.

3.

Met een bijdrage van $ 24.000,- door de clubs uit één District, kunnen twee Scholarships gefinancierd worden. $ 24.000,- per District is minder dan $ 500,- per club.

Het bovenstaande voorbeeld is voor de financiering van twee Global Grant Scholarships via één van de Nederlandse Districten. Alle 7 Nederlandse Districten hebben toegezegd hieraan mee te zullen werken.

Kijk ook naar de video over Rotary scholarship programma. Door Rotary gesponsorde studenten vertellen over hun ervaring met dit programma: https://www.youtube.com/watch?v=JjoeHeZd4DQ

Voor meer informatie over het scholarship programma, zie:

Voorbeeld Aanmeldingsprocedure studenten 2019-2021

De aanmeldings en selectie procedure voor een Rotary-scholarship voor IHE-Delft studenten die in oktober 2019 aan hun MSc studie zullen gaan beginnen, is te vinden op: https://www.un-ihe.org/rotary-scholarships-water-and-sanitation-professionals (inclusief aanmeldingsformulier) en kent de volgende stappen:

1.

De student meldt zich aan en wordt door IHE Delft geaccepteerd voor één van de Master programmas op voorwaarde dat de kosten van de opleiding gefinancieerd zal worden.

2.

De student gaat vervolgens op zoek naar de dichtsbijzijnde lokale Rotary Club in zijn thuisland, informeert hen over het scholarship programma en vraagt hen of zij bereid zijn hem/haar te ondersteunen middels een Global Grant (voorbeeld in bijlage).

3.

Indien de lokale Rotary Club hiertoe bereid is, dient het volledig ingevulde aanvraagformulier, een up-to-date CV en een ‘IHE acceptance letter’ door de lokale Rotary Club voor 15 april 2019 opgestuurd te worden naar ihe2019rotary@gmail.com

4.

Rotary en IHE Delft selecteren samen de 10-14 beste studenten waarvoor een Global Grant kan worden opgestart (afhankelijk van de toegezegde financiele steun van Rotary Clubs en Districten). De coordinatie van de Global Grants (identificeren van D1600 host Rotary Clubs en coordineren van financiele bijdrages) zal door het D1600 Rotary IHE Delft comite uitgevoerd worden.

5.

De studenten zullen voor 1 juli bericht krijgen of zij geselecteerd zijn of niet voor een Global Grant, zodat zij nog voloende tijd hebben voor visa-aanvragen en verdere voorbereidingen (gecoordineerd door IHE Delft).

6.

Het nieuwe IHE Delft academisch jaar begint op donderdag 17 oktober met een officiele opening. De studenten komen in die week ervoor aan en kort daarna zal er een welkomst bijeenkomst zijn voor de nieuwe studenten en hun nederlandse host-counselors.

Voor aanvullende informatie, neem svp contact op via: ihe2019rotary@gmail.com of rechtstreeks met:

Wim Goedendorp w.goedendorp@hetnet.nl Henk Jaap Kloosterman henkjaapkloosterman@gmail.com

Bas Hendriksen bas.hendriksen@pagbati.nl Guy Alaerts g.alaerts@un-ihe.org